جنگ سهمیه در بالای جدول/ چه تیم هایی بیشترین شانس را دارند؟

جنگ سهمیه در بالای جدول/ چه تیم هایی بیشترین شانس را دارند؟

خبرگزاری فوتبالی- تساوی تیم‌های مدعی کسب سهمیه و شکست سپاهان مقابل نساجی در هفته گذشته لیگ برتر باعث شد تا همچنان پنج تیم شانس کسب سهمیه آسیایی داشته باشند و همین ماجرا بازیهای لیگ برتر را در دو هفته پایانی جذاب تر می کند.

به گزارش فوتبالی،استقلال دو امتیاز بیشتر از تراکتور و فولاد دارد. شاگردان فرهاد مجیدی اما در دو بازی پایانی با تیم‌های انتهای جدولی بازی دارند که می‌تواند در نوع خود مشکل و پیچیده باشد.

شاید برای پیکان در بازی امشب کسب یک امتیاز از استقلال هم غنیمت باشد. در روز آخر و هفته پایانی هم مهدی پاشازاده با شاهین از استقلال پذیرایی می‌کند اما آبی‌های تهران می‌خواهند نایب قهرمانی‌شان را تثبیت کنند و فقط به شش امتیاز این دو بازی فکر می‌کنند. تراکتور که هر سه بازی اخیرش را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشته، در بازی امشب باید ماشین‌سازی در حال سقوط را شکست دهد. بازی عجیبی که هر چند فدراسیون فوتبال ایران به فیفا اعلام کرده که تراکتور و ماشین سازی، دارای مالکیت یکسان نیستند اما در هر حال شکست ماشین مقابل تراکتور می تواند ماشینی ها را به ورطه سقوط ببرد و البته پیروزی ماشین مقابل تراکتور، می تواند ماشین را تجات دهد و البته سهمیه تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را به خظز بیاندازد. در هر حال فوتبالی پیگیر صحت خبر جدا شدن مالکیت تراکتور و ماشین سازی است. 

همانطور که گفته شد، اگر ماشین از تراکتور شکست بخورد شانس سقوط شاگردان افاضلی بیشتر می‌شود. ضمن اینکه مطمئنا ماشینی ها و تراکتوری ها حواسشان به بازیهای همزمان هم هست.

در هر حال تراکتوری‌ها در هفته پایانی یک بازی حساس را با فولاد در اهواز دارند که جنگ واقعی سهمیه است. این بازی به تکلیف یکی از دو تیم مدعی کسب سهمیه را مشخص می‌کند. فولادی‌ها قبل از این بازی با پارس جم روبه‌رو می‌شوند. مسابقه‌ای که برای جمی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد و به همین دلیل این بازی هم حسابی حساس شده است.

سپاهان که از جام حذفی هم کنار رفت و سرمربی‌اش هم استعفا داده کار سختی برای کسب سهمیه دارد. آنها امشب در اصفهان یک بازی حساس را با شهرخودرو برگزار خواهند کرد و در روز آخر هم به مصاف پیکان در تهران می‌روند. آنها اگر از این دو بازی شش امتیاز نگیرند کسب سهمیه برای‌شان خیلی سخت می‌شود و شاید اصلا سهمیه نگیرند. شهرخودرو هم بعد از بازی‌اش با سپاهان در آخرین هفته لیگ از نساجی پذیرایی می‌کند. تقابل استقلالی های سابق، یعنی سهراب بختیازی‌زاده با تیم محمود فکری که نباختن را خوب یاد گرفته در هفته آخر می تواند یکی از نبردهای تماشایی و حساس می‌شود و حتی سهمیه نگرفتن شهرخودرو هم می تواند محتمل باشد.

7655