قاسمپور:‌ پرسپولیس نباید در باد قهرمانی بخوابد

قاسمپور:‌ پرسپولیس نباید در باد قهرمانی بخوابد

خبرگزاری فوتبالی- کارشناس فوتبال گفت: استقلال با دو برد متوالی مقابل سپاهان اعتماد به نفس پیدا کرده و پرسپولیس هم نباید در باد قهرمانی لیگ برتر بخوابد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم قاسم پور در مورد بازی 5 شهریور استقلال و پرسپولیس در جام حذفی گفت: هر دو تیم شرایط بسیار خوبی دارند استقلال دو بار متوالی سپاهان را شکست داده و این مسئله از نظر روحی و روانی هم به این تیم کمک کرده است. بازیکنان استقلال با هم هماهنگ هستند و در زمین به خوبی همدیگر را پیدا می‌کنند. پرسپولیس هم قهرمان لیگ برتر شد اما اگر بخواهد در باد این قهرمانی بخوابد وضعیتش سخت خواهد شد.

وی افزود: این مسابقه می‌تواند یکی از زیباترین دربی‌ها شود به شرط آنکه رسانه‌ها کمتر به حواشی آن پروبال بدهند و بیش از اندازه آن را حساس نکنند. نمی‌توان گفت کدام تیم برنده خواهد شد زیرا فوتبال و به خصوص دربی قابل پیش‌بینی نیست. گاهی اوقات تیمی که شرایط خیلی خوبی دارد مقابل تیمی که شرایطش بد است شکست می‌خورد. این مسابقه دربی تمامی بازی‌ها را زیر سایه و چتر خود می‌برد و اکنون همه به دنبال آن مسابقه 5 شهریور هستند.

قاسمپور با اشاره به انگیزه بازیکنان دو تیم عنوان کرد: بازیکنان استقلال انگیزه بیشتری نسبت به بازیکنان پرسپولیس دارند. پرسپولیس یک جام قهرمانی را برده و بازیکنان استقلال نمی‌خواهند از این تیم عقب بمانند به همین دلیل می‌گویم که انگیزه آبی‌پوشان بیشتر است.

این کارشناس فوتبال در مورد جدال کلامی پیروانی و رمضانی در مراسم قرعه‌کشی گفت: کری همیشه وجود دارد اما در مورد داوری‌ها باید بگویم گاهی این اشتباهات به ضرر یک تیم است و گاهی به نفعش. اینگونه نیست که همیشه تیم‌ها از اشتباهات داوری متضرر شوند اما مربیان تحت فشار زیادی قرار دارند وقتی با یک سوت اشتباه زحمات یک هفته و حتی یک فصل‌شان به باد می‌رود خیلی تحت فشار قرار می‌گیرند اما معتقدم داوران به هیچ تیمی گرایش ندارند و سعی می‌کنند قضاوت خوبی را انجام بدهند.

وی در مورد اینکه از نظر فنی کفه ترازو در دربی آینده به نفع کدام تیم سنگین‌تر است، گفت: نمی‌توان در این مورد اظهارنظر صریحی کرد چون همانطور که گفتم گاهی تیمی که در وضعیت بدتری قرار داشته پیروز هم شده است. البته استقلال دو بار متوالی توانسته سپاهان را شکست بدهد، سپاهانی که از نظر سرمایه‌گذاری و داشتن بازیکنان با کیفیت یکی از قدرتمندترین تیم‌های ایران است. پیروزی مقابل سپاهان به استقلالی‌ها اعتماد به نفس بیشتری داده است اما دربی بازی لحظه‌ها است و گاهی ممکن است با اشتباه یک بازیکن تیمی که برتر است شکست بخورد. در دربی هم این شرایط خیلی وجود دارد. شما دیدی در بازی استقلال و سپاهان یک مدافع سه اشتباه کشنده داشت دو پنالتی داد و یک گل به خودی زد. بنابراین از هم‌اکنون نمی‌توان گفت که کفه ترازو به نفع کدام تیم سنگین‌تر است.

4731