واکاوی انتشار ویدیوی جنجالی از درگیری لفظی قلعه‌نویی و داوران/ سر تا پای شما لجن است!

واکاوی انتشار ویدیوی جنجالی از درگیری لفظی قلعه‌نویی و داوران/ سر تا پای شما لجن است!

خبرگزاری فوتبالی- آخرین جنجال امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی سپاهان، حسابی در حال وایرال شدن است و ممکن است برای او دردسرساز شود. 

به گزارش فوتبالی، دلیل این موضوع چیزی نیست جز ویدیویی که از او منتشر شده است. قلعه‌نویی که شدیدا از داوری بازی تیمش مقابل استقلال در جام حذفی ناراحت بود، در پایان بازی اعلام کرد چیزهایی است که از اراده او خارج است و در زمین رقم نمی‌خورد.

سرمربی مستعفی سپاهان که جلوی دوربین تلویزیونی، خودش را کنترل کرده، احتمالا نمی‌دانسته که صحبتهای او خطاب به موعود بنیادی‌فر و همکارانش، در راهروی ورزشگاه آزادی توسط دوربین‌ها شکار شده است. حرفهایی که می‌تواند برای او درسرساز شود. البته زمان ویدیو مشخص نیست. اینکه بین دو نیمه بوده یا پس از پایان بازی. 

این ویدیو با لوگوی شبکه سه و فوتبال برتر در فضای مجازی در حال انتشار است و این در حالی بود که دیشب در برنامه فوتبال برتر چنین ویدیویی پخش نشده بود. در هر حال در ویدیویی که از سرمربی مستعفی سپاهان منتشر شده، او با تیم داوری در راهروی منتهی به رختکن و سالن کنفرانس دچار درگیری لفظی می‌شود و خطاب به آنها حرف بسیار سنگینی می‌زند. گویا یکی از داوران بحث شرف را مطرح می‌کند که امیر می گوید شما شرف ندارید و یکی از کمک داوران ریش داشته و قلعه نویی به او می گوید برو از آن ریشت خجالت بکش! البته جملات دیگری هم می‌گوید که حداقل در فیلم منتشر شده، قابل فهم نیست.

سرمربی سپاهان بعد از این حرف، به سمت سالن کنفرانس می‌رود اما در بین راه می‌ایستد و خطاب به تیم داوری می‌گوید:" گند زدین به فوتبال ایران رفته. سر تا پاتون لجنه"

امیر دوباره چند قدم راه می‌رود و تا زمانی که دوربین او را دنبال کرده، چند جمله جنجالی دیگر هم می‌زند. اینکه سر تا پای این فوتبال را لجن گرفته. قلعه‌نویی البته از یک فحش نه چندان منشوری هم استفاده می‌کند که البته مشخص نیست مخاطب این توهین چه کسی بوده است. گویا امیر قلعه‌نویی حرفهای دیگری هم زده که توسط هیچ دوربینی ضبط نشده منتهی همین جملات او که فیلمش در فضای مجازی پخش شده، آنقدر سنگین هست که کمیته انضباطی و کمیته اخلاق را مجبور به واکنش کند.

منبع ویدیو کجاست؟

نکته عجیب درباره این فایل ویدیویی، منبع آن است. در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، آرم و لوگوی برنامه فوتبال برتر و شبکه سه روی فیلم دیده می‌شود اما نه کانال تلگرام فوتبال برتر چنین ویدیویی دارد نه در ویدیوهایی که از برنامه دیشب فوتبال برتر منتشر شده و نه حتی در جریان کل برنامه این 30 ثانیه جنجالی وجود دارد. اینکه چرا روی این ویدیو آرم برنامه فوتبال برتر گذاشته شده، احتمالا به این دلیل بوده که منبع اصلی پخش کننده ویدیو قصد داشته از زیر بار ماجرای حقوقی این موضوع فرار کند و آن را به گردن شبکه سه بیندازد. 

مهدی هاشمی تهیه کننده برنامه فوتبال برتر در گفت و گو با خبرگزاری فوتبالی از این ویدیو با داشتن لوگوهای شبکه سه و فوتبال برتر تعجب می کند و می گوید:« ما از حوالی ظهر امروز که این ویدیو منتشر شد، خودمان هم تعجب کردیم. چون دیشب چنین صحنه ای پخش نشده و روی آنتن زنده هم نرفته است. من حتی از روی تلوبیون و ویدیوهایی که خود ما کات می زنیم هم برنامه را دیدم چون فکر کردم شاید اشتباهی رخ داده اما عده ای که می خواستند بار حقوقی این ماجرا را بر گردن ما بگذارند این ویدیو را با واترمارک فوتبال برتر و شبکه سه که به راحتی قابل ساختن است منتشر کردند.»

هاشمی تاکید می کند:« این ویدیو هیچ ارتباطی به برنامه فوتبال برتر ندارد و بچه های ما اصلا چنین فیلمی را نگرفته‌اند و البته اگر گرفته بودیم که با رعایت موازین و خط قرمزها پخش می کردیم.»

از هاشمی می پرسیم با توجه به شرایط کرونا تنها تیم فوتبال برتر و یک سایت که حق پخش اینترنتی بازیها را خریداری کرده در ورزشگاه بوده‌اند و آیا این امکان وجود دارد که به خاطر اینکه حدس می زده اند این ویدیو و صحنه هایش مجوز پخش نگیرد، سر خود آن را به فضای مجازی داده‌‎اند. هاشمی کاملا این موضوع را رد می کند:« همه راش‌ها را ما می بینیم و بازبینی می کنیم و گزارشگر ما و تصویربردار ما چنین ویدیویی برای ما نیاورده‌اند. البته من از طرف فوتبال برتر صحبت می کنم و کاری به دیگر رسانه‌ها ندارم اما چندین و چند عکاس هم در ورزشگاه بودند که دوربین های عکاسی مجهزی دارند که قابلیت فیلمبرداری دارد. شاید کار آنها باشد. در این رابطه هم با آقای نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم تماس گرفتم و گفتم قضیه را پیگیری کنند و دوربین های ورزشگاه را چک کنند تا بدانند که انتشار این ویدیو کار چه کسی است. اینکه لوگوی ما را هم عمدا روی این ویدیو زده‌اند کاری بسیار زشت و ناجوانمردانه و به دور از اخلاق رسانه ای است. همین کار را می توانند با لوگوی خبرگزاری فوتبالی انجام دهند و روی ویدیوهای مشکل دار و مورد دار بگذارند. اینها جعل است و ما می توانیم پیگیری قضایی کنیم.»

1984