گزارش ویژه/ساشا شفر از ترس باخت، علیه استقلال مصاحبه کرد

گزارش ویژه/ساشا شفر از ترس باخت، علیه استقلال مصاحبه کرد

خبرگزاری فوتبالی- پس از تعیین تکلیف طلب وینفرد شفر حالا استقلالی ها در یک بازه زمانی قرار است تا بدهی خود را به این مربی آلمانی پرداخت کنند.

به گزارش فوتبالی، طلبی که ابتدا و طی داد خواست اولیه شفر حدود یک میلیون هفتصد هزار دلار بود ولی با ادله مناسب و دفاع منطقی توسط امیرحسین فتحی و علی خطیر مدیرعامل و معاون وقت باشگاه استقلال، به حدود دویست هزار دلار کاهش یافت که با سیصد و پنجاه هزار دلار حقوق معوقه این مربی خالص دریافتی شفر از استقلال به رقم پانصد و پنجاه هزار دلار رسید. البته حدود 50 هزار دلار هم قرار است به دلیل دیرکرد به طلب شفر اضافه شود.

پس از شفر این بار نوبت فرزند پرحاشیه او، ساشا بود تا با شکایت از استقلال طلب غرامت 220 هزاردلار دلاری کند. ساشا شفر در روزهای تعلیق و یا بهتر بگوییم اخراج پدرش با نامه باشگاه ماموریت یافت تا به قائمشهر سفر کند تا بازی نساجی حریف بعدی استقلال را آنالیز کند ولی ساشا شفر از این کار و ماموریت سر باز زد و بهانه به دست مدیریت باشگاه استقلال داد.
ساشا شفر در واقع هم سواد فنی خودش را زیر سوال ببرد و هم بهانه ای دست مدیران وقت استقلال در رابطه با تمردش از خدمت به استقلال بدهد. برای او حتی بلیت اتوبوس تهران – قائمشهر و بالعکس هم تهیه شده 

بود و فاکتور بلیت های ساشا هم موجود است و در پرونده وجود دارد. این ماجرا حسابی به ضرر ساشا شفر شده است و اتفاقا همین نکته استقلال را به موفقیت در این پرونده امیدوار کرده است. ضمن اینکه ساشا هیچ مدرک مربیگری و آنالیزوری هم نداشته و همین باعث تعجب قاضی پرونده شده که چرا شفر، پسرش را به استقلال برده است.

یکی دیگر از موارد عجیب در قضیه استخدام ساشا شفر، ساشا فارغ از بحث های فنی که عملا تخصصی در آن نداشت این بود که از صفر تا صد زندگی پدرش را هم رصد می کرد و همه جا حضور داشت و در واقع مباشر او بود. ساشا شفر، اصلی ترین گزینه پدرش در ارتباط با مارک شرمن دلال بدنام و بدسابقه آن سالها بود که وظیفه داشت فضای مجازی به گونه ای مهیا کند که هواداران میلیونی استقلال به هرگزینه خارجی راضی باشند حالا این بازیکنان می خواهد نویمایر و الحاجی گرو باشد یا بویان نایدنوف که کیفیت پایین این بازیکنان نشان می داد که این دلال چه نفوذی روی سرمربی آلمانی و پسر بی مدرکش دارد.

ساشا که قبل از تمدید قرارداد شفر در آبادان کمتر در اذهان حاضر می شد ناگهان پس از تمدید آن قرارداد ترکمنچای پس از فینال جامج حذفی، رنگ عوض کرد و از یک پسر خجالتی کم تاثیر تبدیل به فرد همه کاره تیم شد از تصویر بردار تا عکاس و مدیر رسانه ای همه باید به او جواب پس می دادند و حتی کار به جایی رسید که دامنه تاثیرات اقدامات او به حوزه بازیکنان هم سرایت کرد و چند صباحی گروهی از بازیکنان از دخالت های بی حد و مرز او در ترکیب و مشاوره های خاصش و توقعات عجیبش به تنگ آمده بودند اما به دلیل جو رسانه ای و آنچه نامش برهم نخوردن جو تیم است سکوت کردند.

ساشا در حالی با استقلال قرارداد آنالیزوری بسته بود که ابدا" مدرکی دال بر تخصص در این زمینه نداشت و با استفاده از هجمه فضای مجازی و ضعف مدیران وقت توانست خودش را در این قرارداد سهیم کند. او پس از اخراج پدرش از استقلال باز هم تریبون هایش را در رسانه ها داشت و حتی زمانی که همراه پدرش به بن یاس رفت آنجا هم گاف های عجیب و غریبی داد و حتی قبل از  عدم همکاری بن یاس با شفر توسط پدرش از تیم کنار گذاشته شد. البته که پدر و پسر در بن یاس هم پکیج بازیکن های خاص را داشتند که به محض اتمام قرارداد و به دلیل کیفیت پایین  توسط بن یاس اخراج شدند.

شفر هم  که ابتدا شال آبی می چرخاند و سپس پشت پرده از پراندن پاتوسی تا ایجاد دودستگی در تیم مضایقه نکرد و طی یک حرکت جیمز باندی پاتوسی را از دست مدیران استقلال خارج کرد تا نشان دهد بیش از آنکه به استقلال علاقه داشته باشد عاشق سینه چاک دلار و درهم است و هواداران استقلال فقط ابزاری بودند برای رسیدن شفر به یک قرارداد میلیون دلاری!

حالا پسر شفرکه دست خودش و پدرش رو شده و تربیون های داخلی را از دست داده است با شبکه های فارسی زبان مخالف ایران صحبت می کند و از استقلال غرامت می خواهد و امیدوار است بابت آن قرارداد کذایی بتواند استقلال را نقره داغ کند اما این بار داستان متفاوت است و با توجه به محتویات پرونده احتمال اینکه استقلال پیروز این پرونده باشد، زیاد است.

گزارش از سالار علیخواه/ خبرگزاری فوتبالی

6621