آریگو ساکی: ماموریت ساری در یوونتوس غیرممکن بود

آریگو ساکی: ماموریت ساری در یوونتوس غیرممکن بود

خبرگزاری فوتبالی - آریگو ساکی معتقد است که موفقیت یوونتوس با حضور ساری در این تیم، ماموریتی غیر ممکن بود چرا که سبک بازی و ارزش‌های ساری، متناسب با یوونتوس نبود.

به گزارش فوتبالی، ساری جایگزینِ ماسیمیلیانو آلگری شده بود اما تنها پس از یک سال حضور در جمع بیانکونری ها از این باشگاه اخراج شد تا آندره آ پیرلو سرمربی یوونتوس شود. اسطوره‌ی میلان، آریگو ساکی به گاتزتا دلو اسپورت گفت:" ساری یک ماموریت غیرممکن را در یوونتوس پذیرفته بود. او به صبر و همکاری باشگاه نیاز داشت اما مدیران یوونتوس همواره ارزش هایی متفاوت با او داشتند. شعار این خانه این است: "پیروزی تنها چیزی است که اهمیت دارد." بدین ترتیب شما عواملی مانند شایستگی، زیبایی، احساسات، سرگرمی، هماهنگی، فرهنگ و تکامل را نادیده می گیرید."

ساکی در ادامه افزود:" ساری تیمی را تحویل گرفت که با هشت قهرمانی پیاپی در سری آ، با میانگین سنیِ بالا و رو به رشد از موفقیت سیر و خسته شده بود. تیمی با بازیکنانی که بیشتر به فکر خود و توانایی های خود بودند نه هم‌تیمی هایشان. این تفکر وجود داشت که ساری می‌تواند بین این ترکیب که سنی بالا داشت، هماهنگی ایجاد کند. تیم هایی که بر اروپا سلطه دارند، به دنبال یک رویکرد هجومی و جمعی هستند. اما در ایتالیا، آنها با یک فوتبال دفاعی و فردگرایانه تمایل به پیروزی دارند. آندره آ آنیلی با انتخاب ساری سعی کرده بود تا با فاصله گرفتن از گذشته، به آینده نگاه کند اما آنقدر صبور نبود که نتیجه‌ی آن را ببیند."

1470