گزارش/ چرا سعادتمند ماجرای مینو و مرغوبکار را "حماسه" دانست؟

گزارش/ چرا سعادتمند ماجرای مینو و مرغوبکار را "حماسه" دانست؟

خبرگزاری فوتبالی- مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در برابر کارهایشان سیاست متفاوتی دارند.

به گزارش فوتبالی، روزی که باشگاه استقلال با شرکت مینو برای همکاری به توافق رسید، سایت باشگاه استقلال تصاویری از حضور سعادتمند در این کارخانه منتشر شد و باشگاه استقلال، این همکاری را گام بزرگ اقتصادی برای آبی‌ها دانست.

طرفداران باشگاه استقلال کم‌کم داشتند از عقد این قرارداد خوشحال می‌شدند که یک پست اینستاگرامی شرکت «مینو» همه معادلات را تغییر داد. این باشگاه در پست اینستاگرامی خود نوشت که هم با استقلال قرارداد بسته و هم با پرسپولیس. موضوعی که انتقادهایی از جانب طرفداران هر دو تیم داشت.

بعد از اینکه اعلام شد شرکت مینو به خاطر از دست ندادن مشتریان پرسپولیسی‌اش قصد دارد همکاری مشابهی با باشگاه پرسپولیس داشته باشد، قرمزها روی این ماجرا مانوری نکردند و تنها خبری که اعلام شد، این بوده که قرارداد همکاری مینو با پرسپولیس، کف قرارداد 10 میلیارد تومانی دارد و پرسپولیسی ها به دلیل کم بودن عدد 10 میلیارد تومان، از خیر اسپانسر شدن مینو گذشتند. سعادتمند و تیم رسانه ای‌اش، روی ماجرای مینو در حد اسپانسر شدن کارخانه مرسدس بنز، مانور دادند!

از این مساله که بگذریم، ماجرای واگذاری مجموعه‌های ورزشی به دو باشگاه محبوب پایتخت برای افزایش سرمایه آنها به جهت ورود به بورس، هم تفاوت واکنش مدیران دو باشگاه به این مساله را نشان داد. دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به واگذاری مالکیت مجموعه ورزشی شهدای گمنام از وزارت ورزش و جوانان به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ابلاغ کرد. خبری که هیج اثری از آن در کانال تلگرام رسمی باشگاه پرسپولیس نیست. این نکته را داشته باشید تا سراغ صحبتهای دیروز سعادتمند برویم. او در صحبتهای دیروزش با خبرنگاران به این نکته اشاره کرد که 30 سال است که باشگاه استقلال منتظر یک خبر خوب است که فردا(امروز) آن را به هواداران استقلال می دهیم.

طبیعتا همه استقلالی‌ها منتظر بودند که این خبر خوب چه خواهد بود. برخی گفتند اموال باشگاه تاج به استقلال برمی گردد و حتی برخی خبر داده بودند که قطری‌ها(مجتمع اسپایر) در همدان و شمال کشور برای استقلال کمپ می سازند! 

اما وقتی خبر منتشر شد، هواداران استقلال از این خبر شوکه شدند و انگار روی سرشان آب یخ ریختند. اینکه سند مجموعه مرغوبکار به نام استقلال زده شده است. اگر فضای مجازی در چند ساعت گذشته رصد کرده باشید قطعا با کامنتهای متعدد هواداران استقلال در قبال خبر خوب سعادتمند روبرو خواهید شد. آنها می‌گویند سعادتمند بی جهت یک اتفاق ساده را اینقدر بزرگ کرده و به قول معروف، 24 ساعت آنها را سر کار گذاشته است و بیخود و بی جهت حماسه سرایی کرده است. 

این نکته را هم باید در نظر گرفت که اگر چه باشگاه استقلال برای گرفتن سند مجموعه مرغوبکار تلاش کرده اما قطعا کمک دولت و وزارت ورزش در این زمینه را نباید نادیده گرفت و شاید بهتر باشد سعادتمند همه چیز را به نام خودش و همکارانش ثبت نکند. اگر وزارت ورزش پشت ماجرای کمپ ناصر حجازی و ورزشگاه مرغوبکار نبود، مطمئنا این دو مجموعه به استقلال نمی رسید. هر چند هنوز ماجرای معارض کمپ ناصر حجازی مشخص نشده و فقط علی فتح الله زاده چند وقت پیش، اعلام کرد که مشکل این معارض هم حل شده است اما سعادتمند به صورت رسمی از حل شدن مشکل خبر نداده است. 

البته اگر معارض کمپ حجازی رضایت بدهد، باید منتظر حماسه سرایی سوم باشگاه استقلال در این روزها باشیم! حماسه سرایی های که هواداران استقلال را حسابی عصبانی کرده است.

1984