دلفی: از شارلوا جدا می‌شوم

دلفی: از شارلوا جدا می‌شوم

خبرگزاری فوتبالی_مهاجم شارلوا می‌گوید به این دلیل که با سرمربی تیمش سر مسائل مختلفی به توافق نرسیده تصمیم گرفته شد تا او به صورت قرضی از این تیم جدا شود.

به گزارش فوتبالی، یونس دلفی، لژیونر ایرانی باشگاه شارلروا بلژیک که بدلیل مصدومیتی حاد فرصت بازی در این تیم را پیدا نکرد، چندی پیش به کرونا مبتلا شد تا سال فوتبالی خوبی را سپری نکرده باشد. این مهاجم 19 ساله در گفتگو با خبرنگار فوتبالی پیرامون مسائل مختلف صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

*زندگی در بلژیک چطور است؟

زندگی من بیشتر فوتبالی است. از صبح که بیدار می‌شوم تا بعدازظهر درگیر تمرینات هستم. گرچه که علی قلی‌زاده و کاوه رضایی اینجا هستند خیلی هوایم را دارند ولی به این خاطر که از خانواده‌ام دورم کمی اینجا به من سخت می‌گذرد. ولی در مجموع از زندگی کردن در بلژیک خوشحالم خیلی اینجا احساس راحتی می‌کنم.

*کرونا گرفته بودید، از شرایط قرنطینه برایمان بگویید و اینکه پیگیری‌های باشگاه در اون دوران چطور بود؟

گرچه هیچگونه علائمی از کرونا نداشتم ولی نزدیک به دوهفته در قرنطینه ماندم. خوشبختانه باشگاه شارلوا تمامی پیگیری‌های لازم را انجام داد. یک سری مواد غذایی، تجهیزات ورزشی را برایم فرستاد تا آمادگی بدنی‌ام را در خانه حفظ کنم. خداراشکر توانستم این بیماری را پشت سر بگذارم، به زندگی عادی‌ام برگردم. 

*از رفاقت با علی قلی‌زاده و کاوه رضایی برایمان بگویید؟

خوشبختانه رفاقت خیلی خوبی داریم، گرچه کاوه کمی از ما دورتر است ولی در کل رابطه دوستانه عالی باهمدیگر داریم. با قلی‌زاده همسایه هستم، علی و همسرش مثل خواهر و برادرم هستند زمانیکه مصدوم بودم و شانس بازی کردن به من داده نمی‌شد علی و همسرش خیلی به من کمک کردند همیشه هوایم را داشتند، واقعا جا دارد از آنها تشکر کنم.

*از سرنوشت نورافکن نترسیدید؟ بنظر شما قبول کردن این چالش بدون بازی کردن در تیم‌های بزرگ پایتخت ریسک بزرگی نبود؟

راستش خیلی دوست ندارم، راجع به این موضوع صحبت کنم. ولی باورم این است امید شرایط خیلی خوبی پیشرو داشت زمان حضورش در سپاهان آنقدر خوش درخشید و عملکردش خوب بود که به تیم ملی دعوت شد. فکر نمی‌کنم نورافکن سرنوشت بدی داشته امید بازیکن بسیار خوب و توانمندی است امیدوارم که روز به روز پیشرفت کند به جایگاه‌های بالاتری برسد.

*از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشتید؟ چرا قبول نکردید؟

زیاد نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. چرا که اگر هم پیشنهادی از هر تیمی در لیگ ایران داشته باشم تصمیم گیری و بررسی در این خصوص به عهده agent من خواهد بود. در مورد فصل آینده هم باید بگویم طبق صحبتی که چند روز پیش با مدیرعامل باشگاه و مربی تیم داشتیم تصمیم گرفته شد که از این تیم به صورت قرضی جدا شوم. چرا که با مربی سر یک سری مسائل به توافق نرسیدیم به همین خاطر هم در نهایت تصمیم به جدایی قرضی گرفتیم که امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود.

*بازی‌های لیگ ایران رو دنبال می‌کنید؟

بله. گاهی اوقات اگر مشغول تمرین نباشم مسابقات را دنبال می‌کنم. بسیاری از دوستانم در لیگ ایران بازی می‌کنند، من به شخصه از دیدن بازی آنها و پیشرفتشان خیلی لذت می‌برم.

*بنظر شما بهترین لژیونر حال حاضر فوتبال ایران چه کسی است؟

حقیقتا، هیچ فرقی بین بازیکن‌ها نمی‌دانم. به همه آنها احترام میگذارم. هیچکدام از آنها برای من با دیگری فرقی ندارند. معتقدم که همگی آنها نهایت تلاششان را میکنند تا بهترین باشند البته بعضی از آنها در یک فصل خوش شانس هستند همه چیز برایشان خوب پیش می‌رود ولی برخی از آنها کمی با بدشانسی فصل را پشت سر می‌گذارند که تا حدودی طبیعی است. امیدوارم که همگی آنها بتوانند افتخارات زیادی برای ایران کسب کنند باعث سربلندی کشورمان باشند.

*فصل جدید بلژیک از چه زمانی شروع می‌شود؟

فصل جدید ژوپیلر از 8 آگوست شروع می‌شود. اولین بازی ما هم در همان تاریخ است.

*بقیه تیم‌ها به قهرمانی "کلوب بروژ" اعتراض نکردند؟

نه. این تصمیمی بود که با رضایت همه تیم‌های لیگ گرفته شد. چرا که اینجا سلامتی افراد در الویت است نه مسائل مالی موضوعات دیگر. بنظرم این بهترین تصمیم ممکن در این شرایط بود چرا که همگی ما با این تعطیلی توانستیم از سلامتی خودمان محافظت کنیم. راستش خود من هم دوست داشتم لیگ ایران کنسل شود چرا که معتقدم هیچ چیز از سلامتی افراد ارزشمندتر نیست.

*سقف آرزوهای یونس دلفی در فوتبال کجاست؟

راستش هرگز در مورد سقف آرزوهایم حرفی نمی‌زنم. آن را در دلم نگه می‌دارم. چرا که معتقدم فقط زمانیکه به آنها دست پیدا کنی میتوانی در مورد آنها صحبت کنی در غیر این صورت آرزوها فقط خیال پردازی و رویا هستند.

*شما با اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم دیدار داشتید؟ چقدر برای خودتان شانس قائل هستید که روزی جزو بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باشید؟

بله ملاقات بسیار خوبی با آقای اسکوچیچ داشتیم. بدون شک دعوت شدن به تیم ملی هدف هر فوتبالیستی است. فکر می‌کنم هر بازیکنی شایستگی حضور در تیم ملی را داشته باشد باید دعوت شود. خود من هم از این موضوع مستثنی نیستم، فکر می‌کنم اگر شایستگی لازم را داشته باشم این حق را خواهم داشت که پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

*آشپزی‌ شما چطور است؟ کدام غذای ایرانی را بهتر درست می‌کنید؟

آشپزی‌ام خوب است. از آنجایی که خیلی عاشق غذاهای ایرانی هستم خیلی به رستوران‌های بلژیک نمی‌روم سعی می‌کنم خودم غذا درست کنم. از بین غذاهای ایرانی عاشق قرمه‌سبزی هستم، ماکارانی را هم خیلی خوب درست می‌کنم.

*صحبت پایانی؟

متاسفانه فصل گذشته بدلیل مصدومت حادی که برایم پیش آمد، نتوانستم خیلی خودم را نشان دهم شانس بازی پیدا نکردم. امسال هم که قرار شده به صورت قرضی از شارلوا جدا شوم در همین هفته جلسه‌ای با باشگاه در رابطه با همین موضوع خواهیم داشت تا ببینیم به چه تیمی قرار است ملحق شوم. امیدوارم همه چیز برایم به خوبی پیش برود، بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

گفت و گو از ترنم کشاورز- خبرگزاری فوتبالی