پرهیزکار: از تیم‌های خوب فوتسال اروپا و آسیا برای تورنمنت کیش دعوت کرده‌ایم

پرهیزکار: از تیم‌های خوب فوتسال اروپا و آسیا برای تورنمنت کیش دعوت کرده‌ایم

خبرگزاری فوتبالی-رئیس کمیته فوتسال اعلام کرد که از تیم‌های خوب اروپایی و آسیایی برای حضور در تورنمنت کیش دعوت شده است، اما اینکه این تیم‌ها در مسابقات شرکت کنند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود پرهیزکار اظهار داشت: همانطور که پیش از این هم اطلاع رسانی شد، در نظر داریم جهت آماده‌ سازی مناسب تیم ملی بزرگسالان و همینطور تیم جوانان فوتسال کشورمان تورنمنتی را با حضور تیم های آسیایی و اروپایی در کیش برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همه تلاش ما ایجاد بهترین شرایط برای تیم های ملی فوتسال است و تا جایی که شرایط خاص فعلی جهان اجازه بدهد، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد. از تیم‌های خوبی دعوت کردیم تا به این تورنمنت بیایند، اما اینکه پاسخ آنها مثبت باشد یا خیر، خارج از حیطه تصمیم‌گیری ما است.

پرهیزکار اضافه کرد: برگزاری تورنمنت فوتسال کیش در صورت حاد نشدن شرایط شیوع ویروس کرونا که متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم، حتی به صورت چهار جانبه نیز برگزار خواهد شد. تلاش ما برگزاری این تورنمنت به صورت 6 جانبه است، اما در صورت عدم حضور برخی از تیم‌هایی که از آنها دعوت کردیم، این تورنمنت حداقل با حضور دو تیم خارجی و دو تیم ملی بزرگسالان و زیر 20 سال کشورمان به صورت چهار جانبه برگزار خواهد شد. البته هیچ چیز هنوز قطعی نیست و پاسخ برخی کشورها را دریافت نکردیم، بنابراین فعلاً پیش زمینه ذهنی ما برگزاری تورنمنت به همان صورت 6 جانبه و در صورت حاد نشدن شرایط کرونا است.

رئیس کمیته فوتسال در پایان تاکید کرد: هدف فدراسیون پشتیبانی همه جانبه از همه تیم‌های ملی است. تیم‌های ملی فوتسال نیز با توجه به افتخارات و سابقه‌ای که دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های فدراسیون هستند، اما برخی مسائل نظیر شیوع ویروس کرونا کار را برای اعزام و انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب برای همه فدراسیون‌ها سخت کرده است، به طوری که در برخی کشورها اجازه فعالیت ورزشی از سوی دولت‌هایشان هنوز صادر نشده است. ما در تلاشیم تا بهترین اقدامی که می‌توانیم را در این شرایط انجام بدهیم، حتی اگر از استانداردهای قبلی خودمان هم کمی دور باشد.

7575