قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس؛ اولین جام آرتتا

قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس؛ اولین جام آرتتا

خبرگزاری فوتبالی - آرسنال توانست با غلبه بر چلسی با نتیجه دو بر یک قهرمان جام حذفی انگلیس شود و سهمیه لیگ اروپا را کسب کند تا فصل بعد هم در اروپا باشند.

به گزارش فوتبالی، آرسنال با دبل اومیانگ در مقابل تک گل پولیشیچ در مقابل چلسی کامبک زد و قهرمان جام حذفی انگلیس شد. بدین ترتیب لمپارد و تیمش در این فینال لندنی شکست خوردند و آرتتا به قهرمانی رسید. شاید پیش از نیمه نهایی جام حذفی انگلیس هیچ کس فکر نمی کرد که توپچی ها این جام را ببرد اما آرسنال به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی انگلیس توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کند و جام را بالای سر ببرد.

آرسنال به این جام خیلی بیشتر نیاز داشت چرا که اگر شکست می خوردند چه بسا سهمیه اروپایی در فصل آینده را از دست می دادند اما تیم آرتتا پس از حذف منچسترسیتی و گواردیولا در فینال از پس شکست لمپارد بر آمد و حالا این مربی تازه کار اسپانیایی توانسته اعتباری برای خود به دست بیاورد و احتمالا با خرید بازیکنان مورد نظرش در فصل آینده بتواند بهتر کار کند هر چند که قطعا توقعات از او بیشتر خواهد بود. به هر صورت اخراج کواچیچ در دقیقه 73 و ده نفره شدن چلسی نیز بدون شک در کم شدن انگیزه های این تیم برای مساوی کردن نتیجه نقش داشت.

4125