رکوردشکنی پولیشیچ پس از کریستیانو رونالدو در فینال جام حذفی انگلیس

رکوردشکنی پولیشیچ پس از کریستیانو رونالدو در فینال جام حذفی انگلیس

خبرگزاری فوتبالی - کریستین پولیشیچ، ستاره‌ی آمریکایی چلسی، تنها پس از گذشت 5 دقیقه از شروع فینال جام حذفی انگلیس، موفق شد دروازه‌ی آرسنال را باز کند و با این گل دو رکورد جالب را ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، کریستین پولیشیچ که از دورتموند به چلسی آمده و به شدت مورد علاقه‌ی فرانک لمپارد، سرمربی چلسی قرار گرفته، در همان دقایق ابتدایی بازی دروازه‌ی آرسنال را گشود. او با این گل با 21 سال سن تبدیل به یکی از جوان ترین گلزنان تاریخ فینال های جام حذفی انگلیس شد. جوان ترین گلزن این جامِ تاریخی، نورمن وایت ساید است که در سال 1983 با 18 سال و 19 روز گلزنی کرده بود. کریستیانو رونالدو در سال 2004 با داشتن 19 سال و 106 روز موفق شده بود برای منچستر یونایتد مقابل میلوال گلزنی کند. در حقیقت اکنون کریستین پولیشیچ با داشتن 21 سال و 318 روز گلزنی کرد و پس از 16 سال دوباره یادِ جوان ترین گلزنان تاریخ جام حذفی انگلیس را زنده کرد.

کریستین پولیشیچ یک رکورد جالب توجه دیگر را هم با این گلش بر جای گذاشت، رکوردی که بیشتر برای فوتبالِ آمریکا حائز اهمیت است؛ او تبدیل به اولین بازیکن آمریکایی شد که در فینال جام حذفی انگلیس گلزنی می‌کند. پیش از او دو بازیکن آمریکایی دیگر نیز در این رقابت ها حاضر شده بودند اما هیچکدام موفق به گلزنی در فینال FA Cup نشده بودند. از آمریکایی های دیگری که در فوتبال انگلیس سر شناس شدند می‌توان به تیم هاوارد و جان هارکس اشاره کرد.

1470