جنجالی‌ترین فریم از آخرین دیدار سپاهان - استقلال/ وقتی کی‌روش والیبالیست شد!

جنجالی‌ترین فریم از آخرین دیدار سپاهان - استقلال/ وقتی کی‌روش والیبالیست شد!

خبرگزاری فوتبالی- اشتباهات داوری همیشه بخشی از فوتبال بوده است اما فیفا سعی کرد با راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی اشتباهات داوری را به حداقل برساند تعداد زیادی از کشور های جهان این سیستم را در لیگ های خود راه اندازی کرده اند اما متاسفانه تکنولوژی VAR هنوز به فوتبال ایران نرسیده است و با توجه به هزینه های سنگین تجهیز ورزشگاه ها به سیستم  VAR، استفاد از این سیستم در ایران فعلا بعید به نظر می رسد.

به گزارش فوتبالی- تساوی 2-2 سپاهان و استقلال یک دیدار کاملا مهیج بود. استقلال و سپاهان که در لیگ نوزدهم خود را مدعی قهرمانی می دانستند برای کسب سه امتیاز هر چه در توان داشتند گذاشتند.

یکی از جنجالی ترین صحنه های این بازی خطای هند دقیقه 51 یک کی روش استنلی بود. استقلالی ها که صاحب یک کرنر شده بودند با تراکم در محوطه جریمه سپاهان می خواستند به گل تساوی برسند. میلیچ که پشت توپ ایستاده بود، با یک ارسال بلند توپ را برای شیخ دیاباته فرستاد اما کی روش استنلی مهاجم سپاهان که مامور مهار  دیابانه بود با یک پرش بلند توپ را بالای سر دیاباته با دست دفع کرد؛ صحنه ای که حسابی کادر فنی و بازیکنان استقلال را خشمگین کرد.

 اعتراض استقلالی ها بی فایده بود زیرا داور این بازی محمد حسین زاهدی فر و کمک هایش هند واضح کی روش را ندیده بودند و فریاد های استراماچونی هم فایده ای نداشت.

اگر فوتبال ایران از سیستم کمک داور ویدیویی بهره می برد این صحنه از چشم دوربین ها دور نمی ماند و بعد از باز بینی یک پنالتی به سود استقلال گرفته می شد.

این پایان ماجرا نبود و داور این مسابقه بعد از پایان بازی زیر فشار شدیدترین انتقادات قرار گرفت و در نهایت هدایت الله ممبینی رئیس وقت کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با قضاوتی که زاهدی فر در این مسابقه انجام داده و باتوجه به اشتباهاتش، باید محرومیت پنج هفته ای را تحمل کند. 

9697