کوین دی بروینه به رکورد تاریخیِ تیری آنری رسید

کوین دی بروینه به رکورد تاریخیِ تیری آنری رسید

خبرگزاری فوتبالی - در آخرین هفته از لیگ برتر انگلیس، کوین دی بروینه در جریان پیروزی 5 بر 0 تیمش مقابل نوریچ سیتی با پاسِ گلی که داد با رکورد تاریخی تیری آنری در لیگ برتر انگلیس برابری کرد.

به گزارش فوتبالی، کوین دی بروینه با پاس گلی که در دقیقه 79 به رحیم استرلینگ داد، به رکورد 20 پاس گل در این فصل از لیگ جزیره دست یافت، که با بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر انگلیس که متعلق به تیری آنری در فصل 2002/03 است، برابری می‌کند. دی بروینه فرصت این را داشت تا از این رکورد عبور کند و به تنهایی رکورد دار تعداد پاس گل در یک فصل از لیگ برتر انگلیس شود اما در هفته‌ی آخر فقط یک پاس گل داد تا با این رکورد برابری کند.

تیری آنری در تیم ملی بلژیک، مربیِ کوین دی بروینه بوده، کوین دی بروینه در این باره گفته بود:" من و ویسنت کمپانی همیشه در تیم ملی با تیری آنری شوخی می‌کردیم. من به او گفتم که امسال به رکورد شما حمله می‌کنم." 

دی بروینه در فصل 2016/17، 18 پاس گل ثبت کرده بود و در فصل بعدش 16 پاس گل داده بود اما در این فصل موفق شد به رکورد تیری آنری دست یابد. او در مجموع 66 پاس گل در انگلیس داده و 36 گل هم به ثمر رسانده است.

1470