افت در پسا کرونا/ 412 دقیقه بازی؛ یک پنالتی برای قایدی!

افت در پسا کرونا/ 412 دقیقه بازی؛ یک پنالتی برای قایدی!

 خبرگزاری فوتبالی- شیوع ویروس کرونا موجب شد تا رقابت های لیگ برتر ایران حدود5ماه تعطیل شود و برخی تیم ها و بازیکنان در بازگشت به مسابقات از فرم ایده آل خود فاصله فاصله گرفتند.
 به گزارش فوتبالی، افت بازیکنی همچون مهدی قایدی بعد از کرونا به شدت روی روند امتیاز گیری استقلال تاثیر گذاشته است در این گزارش عملکرد مهاجم ریز نقش آبی ها را بررسی می کنیم.
استقلال بعد از شروع دوباره لیگ برتر در  نتیجه گیری بسیار پر نوسان بوده است. آبی ها بعد از شیوع کرونا و شروع مجدید مسابقات در اولین بازی خود به خوزستان سفر کردند و در نهایت نتیجه بازی عقب فتاده خودشان درهفته هفدهم را مقابل شاگردان جواد نکونام واگذار کردند. مهدی قایدی در این دیدار 75 دقیقه درون میدان حضور داشت اما عملکرد چندان مطلوبی نداشت و آنطورکه باید نتوانست مثمر ثمر باشد و استقلال با نتیجه 2-1 در این دیدار شکست خورد.
قایدی در دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر مقابل سایپا 74 دقیقه در ترکیب استقلال حضور داشت اما در این دیدار هم موفق به گلزنی یا پاس گل دادن موفق نبود آبی ها با نتیجه 1-1مقابل سایپا موفق شدند.

استقلال به دلیل ماجرای مبتلا شدن تعدادی از بازیکنان و اعضای کادر پزشکی این تیم در هفته بیست و سوم مقابل میزبان خود پارس جنوبی جم به میدان نرفت.

آبی های پایتخت در هفته بیست و چهارم لیگ برتر امید داشتند با بازگشت شیخ دیاباته به ترکیب اصلی مقابل تراکتور برد دیدار رفت مقابل تیم تبریزی را در تهران تکرار کنند که نتیجه این دیدار هم چندان مطلوب هواداران نبود و 2تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. استقلالی‌ها که امیدوار بودند با بازگشت دیاباته به ترکیب، قایدی شرایط بهتری را تجربه کند ولی دستاورد مهاجم ریز نقش استقلال در این دیدار یه شوت سرکش در دقیقه75بود که به تیر دروازه تراکتور برخورد کرد و دیگر موقعیت او در دقیقه85 یک ضربه سر بود که دروازه رشید مظاهری گلر تراکتور را تهدید در پی آن تهدید شد. شماره 10استقلال در این بازی هم نتوانست گل شماره 10خود را در لیگ برتر به ثمر برساند و و حضور 90دقیقه ای او بازهم بی نتیجه بود.

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر استقلال در آبادان موفق شد با نتیجه 2-0 صنعت نفت را شکست دهد. قایدی در این بازی 78دقیقه در میدان حضور داشت و موقعیت چندانی را برای خودش و دیگر بازیکنان استقلال خلق نکرد تا دیاباته و ارسلان مطهری گلزنان استقلال در این دیدار باشند.

ایستگاه بیست و ششم لیگ برتر، جایی که استقلال در تهران به یک تساوی دیگر رضایت داد و شاگردان فرهاد مجیدی نتوانستند از سد نساجی و محمود فکری عبور کنند. قایدی در این دیدار موفق شد در دقیقه 38 با یک فرار به داخل محوطه جریمه نساجی یک پنالتی از رضا کرمانشاهی داور این دیدار بگیرد و دیاباته آن را گل تبدیل کند. قایدی در دقایق 29 و 46 دو موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشت اما علیرضا حقیقی تسلیم مهاجم استقلال نشد.

با احتساب دقایق اضافی مهدی قایدی در دوران پساکرونا 412 دقیقه در ترکیب استقلال حضور داشته است که ماحصل آن فقط گرفتن یک پنالتی در بازی با نساجی بوده است. قایدی پیش از شیوع ویروس کرونا آمار 9 گل و 6 پاس گل را برای خود ثبت کرده بود. 

9697