رقابت ۷ تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

رقابت ۷ تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

خبرگزاری فوتبالی- تیم‌های بالای جدولی در چهار هفته باقی مانده رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن سهمیه آسیایی خواهند داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ برتر اگر حساب پرسپولیس را باتوجه به قهرمانی‌اش جدا کنیم، هفت تیم دیگر در رقابتی حساس و تنگاتنگ شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا را خواهند داشت. در ادامه شانس صعود این هفت تیم را به لیگ قهرمانان آسیا بررسی خواهیم کرد.

نفت مسجدسلیمان

تیم رده هشتمی جدول لیگ برتر شانس پایین‌تری نسبت به دیگر تیم‌های بالا جدولی برای به دست آوردن سهمیه آسیایی دارد اما هم‌چنان روی کاغذ شانس دارد و ناامید هم نیست چرا که یک بازی عقب افتاده دارد و هنوز ۱۵ امتیاز دیگر باقی مانده است. آن‌ها می‌توانند با کسب نتایج درخشان همه را شگفت زده کنند. نفتی‌ها با تیم دوم ۱۲ امتیاز فاصله دارند و حتی اگر نتوانند در لیگ برتر به سهمیه آسیایی برسند، باتوجه به این که در جام حذفی به نیمه نهایی رسیدند با رسیدن به فینال و کسب قهرمانی در جام حذفی می توانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. با این حال کارشناسان معتقدند حتی اگر نفت مسجدسلیمان نتواند به هدفش برسد هم بهترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر را به نمایش گذاشته است.

صنعت نفت آبادان

لیگ برتر ۹۹-۹۸ سال درخشانی برای تیم‌های خوزستانی‌ بوده است. جایی که هر سه تیم خوزستانی توانستند جایگاه نیمه بالایی جدول را از آن خود کنند. صنعت نفت آبادان از ابتدای لیگ تا نیم فصل در قامت یک مدعی ظاهر شد اما در نیم فصل دوم رفته رفته عملکرد خود را پر فراز و نشیب دید. شاگردان بهنام سراج اکنون هفتم هستند و با ۳۷ امتیاز، اختلاف ۸ امتیازی با تیم دوم دارند. صنعت نفت آبادان اگر سهمیه می‌خواهد باید در بازی‌های باقی مانده نتایج قابل قبولی کسب کند و با حداکثر امتیاز خود را به جایگاهی برساند که کسب سهمیه کند. آن‌ها در دیدار آینده خود به مصاف شهرخودرو می‌روند و می‌توانند اختلاف خود را با این تیم رده چهارمی به سه امتیاز کاهش دهند.

فولاد خوزستان

فولاد نام دیگر تیم خوزستانی است که این روزها بر روی زبان‌ها افتاده است. فولاد در شش بازی گذشته خود را با پنج برد و یک شکست پشت سر گذاشته و عملکرد درخشان شاگردان جواد نکونام این تیم را بیش از پیش به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کرده است. با این‌که فولاد در رده ششم قرار دارد اما باتوجه به اختلاف اندک با دیگر تیم‌های بالایی خود و دو بازی کم‌تر نسبت به دیگر رقیبانش شانس بالایی برای کسب نایب قهرمانی و به دست آوردن سهمیه آسیایی دارد. باتوجه به احتمال تداوم درخشش این تیم در بازی‌های باقی مانده؛ فولادی‌ها اگر از دو بازی معوقه خود حداقل چهار امتیاز هم کسب کنند، می‌توانند به رده دوم صعود کنند. با روندی که از این تیم این روزها می بینیم می‌توان بخت شاگردان نکونام را بیش‌تر از دیگر تیم‌ها دید. آن‌ها اکنون ۴۲ امتیازی هستند.

استقلال تهران

استقلال با فرهاد مجیدی هفته‌های زیادی را پر فراز و نشیب نشان داده است. آن‌ها در پنج بازی گذشته خود یک پیروزی، سه تساوی و یک شکست را پشت سر گذاشته‌اند و عملکردی در حد انتظار هواداران‌شان از خود به نمایش نگذاشته‌اند. با این حال آن‌ها هنوز یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی هستند و با یک بازی کم‌تر و۴۲ امتیاز رده پنج را به خود اختصاص داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود باتوجه به فشردگی بالای جدول و برد احتمالی استقلالی‌ها در بازی معوقه‌شان، شاگردان فرهاد مجیدی خود را بین سه تیم اول جدول ببینند. آبی‌پوشان می‌توانند با عملکردی بهتر بدون در نظر گرفتن اما و اگرها به سهمیه آسیایی برسند. هر چند باتوجه به تلاش و عملکرد مطلوب دیگر تیم‌های بالای جدولی کسب سهمیه آسیایی برای استقلالی‌ها سخت است اما آن‌ها هنوز شانس خوبی دارند و سرنوشت آبی پوشان در دستان خودشان است.

شهرخودرو   

مشهدی‌ها با هدایت سهراب بختیاری زاده سرمربی جدیدشان تلاش می‌کنند خود را در بالای جدول حفظ کنند و با لغزش دو تیم بالای خود یعنی سپاهان و تراکتور به هدف اصلی‌شان که حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا است، دست پیدا کنند. شهر خودرو هم همانند استقلال تهران در پنج بازی گذشته خود یک پیروزی، سه تساوی و یک شکست را پشت سر گذاشته است و باتوجه به نتایج نه چندان درخشانش کار را بیش از پیش سخت می‌بیند چرا که در هفته‌های باقی مانده دیدارهای حساسی پیش رو خواهد داشت. شهرخودرو اکنون با ۴۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و باید دید شاگردان بختیاری‌زاده می‌توانند کسب سهمیه کنند یا خیر.

تراکتورسازی تبریز

تراکتوری‌ها از پنج بازی اخیر خود دو برد، دو تساوی و یک شکست را در کارنامه خود می‌بینند اما این را هم نباید فراموش کرد که آن‌ها چهار بازی خود را با تیم‌های مدعی برگزار کرده‌اند و اتفاقا عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشتند چرا که توانستند دو تیم مدعی صنعت نفت آبادان و سپاهان را از پیش رو بردارند و در مقابل دو میزبان خود یعنی استقلال و شهرخودرو به تساوی دست پیدا کنند. شاگردان ساکت الهامی در حال حاضر سوم هستند و این یعنی با حفظ این جایگاه سهمیه آسیایی را به دست خواهند آورد. تراکتوری‌ها اکنون ۴۵ امتیازی هستند و در بازی آینده‌شان باید به دیدار پیکانی بروند که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد.

سپاهان اصفهان    

اما سپاهان این روزها کمی شرایط متفاوت‌تری نسبت به دیگر تیم‌ها دارد. آن‌ها تا همین چند هفته قبل برای قهرمانی با پرسپولیس رقابت می‌کردند اما ناگهان ورق برگشت و تیمی که حریفانش در رویارویی با این تیم کار آسانی نداشتند، در هشت بازی گذشته خود تنها دو برد به دست آورده تا رفته رفته از کورس قهرمانی جا بماند و کار به جایی برسد که برای کسب سهمیه آسیایی، تلاش کند تا جایگاه خود را در بالای جدول حفظ کند. آن‌ها اکنون با ۴۵ امتیاز در رده دوم هستند و با برد دیدار قبل خود مقابل صنعت نفت آبادان کمی به آرامش گذشته خود بازگشتند. کار برای شاگردان قلعه‌نویی سخت است اما احتمال کسب سهمیه و نایب قهرمانی هم برای سپاهانی‌ها بالا است و باید دید در نهایت سپاهان رده دوم را به خود اختصاص خواهد داد یا تیمی دیگر.

4731