گواردیولا درباره‌ی مارچلو بیلسا: او شخصیتی خاص دارد

گواردیولا درباره‌ی مارچلو بیلسا: او شخصیتی خاص دارد

خبرگزاری فوتبالی - مارچلو بیلسا، عملکرد درخشانی در لیدز یونایتد داشته‌است، به طوری‌که این تیم را پس از 16 سال به لیگ برتر انگلیس بازگرداند. اکنون پپ گواردیولا زبان به تعریف از او گشوده است.

به گزارش فوتبالی، مارچلو بیلسا که سابقه‌ی هدایت شیلی، مارسی و اتلتیک بیلبائو را در کارنامه‌ی خود دارد، توانست در فوتبالِ انگلیس کاری بزرگ را انجام دهد. پپ گواردیولا او را یک مربی بی‌نظیر در فوتبال جهان خوانده و از عملکرد او تمجید کرده است. سرمربی منچستر سیتی درمورد مارچلو بیلسا گفت :" او یک کار استثنایی انجام داده است، آن‌ها فصل گذشته هم عالی بودند اما صعود نکردند. پس از یک‌سال شخصیتِ خود را نشان دادند و توانستند صعود کنند. می‌دانیم که قهرمانی و رسیدن به لیگ برتر چقدر دشوار است، پس تبریک می‌گویم."

گواردیولا درباره‌ی تاثیر گذاریِ مارچلو بیلسا روی نسل‌های مختلفی از بازیکنان و مربیان گفت :" من بازیکنِ او نبوده‌ام، بنابر این صحبت کردن درباره‌ی او برایم دشوار است. اما من راجع‌به صد میلیون بازیکنی که با او کار کرده‌اند می‌دانم. به اندازه‌ی کافی خوش شانس بوده‌ام تا فرصتی برای صحبت کردن با او داشته باشم. بیلسا به دلیل روش خاصی که تیم‌هایش بازی می‌کنند در فوتبال جهان بی‌نظیر است. او یک مربیِ معتبر است، شخصیتی باورنکردنی دارد و بسیار خاص است. فوق العاده ‌است که لیگ برتر انگلیس او را برای فصل آینده داشته باشد."

مربی اسپانیایی درمورد مقایسه‌ی دستاورد های خود با مارچلو بیلسا گفت :"کسب عناوین به حفظ جایگاه شما کمک می‌کند اما در پایان زندگی، چیزی که به یاد می‌آورید عناوین نیستند بلکه خاطرات است و چیز هایی که مربیان به شما آموخته‌اند. من بعد از بازی با آرسنال شبِ بدی را گذراندم اما روز بعد، آن را فراموش کردم. درمورد جام‌ها هم همینطور است. شما شب را دارید اما روزِ بعد فراموش می‌شود. آنچه که ما به یاد می‌آوریم، تجربیات و خاطراتی است که از بازیکنان و مربیان داشته‌ایم. مارچلو از این نظر در صدر لیست قرار دارد."

1470