فصل جدید لیگ جزیره از کِی آغاز خواهد شد؟

فصل جدید لیگ جزیره از کِی آغاز خواهد شد؟

خبرگزاری فوتبالی - با نزدیک شدن به پایان فصل 2019/20، باید به زودی منتظر آغاز فصل جدید لیگ برتر انگلیس باشیم. اما سوال این است که فصل 2020/21 از چه تاریخی آغاز خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، پس از شروع مجدد رقابت های لیگ جزیره در تاریخ 17 ژوئن، 9 بازی به صورت فشرده در شرایط پیش آمده به خاطر ویروس کرونا، برگزار شد و آخرین هفته‌ی این فصل از لیگ در تاریخ 26 ژوئیه (5 مرداد) برگزار خواهد شد. پس از آن فینال FA Cup نیز در تاریخ 1 اوت (11 مرداد) برگزار می‌شود و به طور کامل پرونده‌ی فوتبال انگیس در فصل 2019/20 بسته خواهد شد.

اما به ادعای رسانه‌های انگلیسی در حال حاضر دو تاریخ برای شروع فصل 2020/21 وجود دارد: شنبه 29 اوت (8 شهریور) و شنبه 12 سپتامبر (22 شهریور). دیلی میرور گزارش داده‌است که تاریخِ اول، مورد علاقه‌ی اتحادیه‌ی فوتبال انگلیس است چرا که تیم ملی انگلستان در 5 و 8 سپتامبر دو بازی مقابل ایسلند و دانمارک در لیگ ملت های اروپا خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد که باشگاه های لیگ برتری به تاریخِ دوم علاقه‌مند باشند چرا که آن‌ها فصل فشرده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و خواستار استراحتِ بیشتری هستند. در شرایط عادی تیم ها معمولا سه ماه استراحت می‌کنند چرا که رقابت ها در ماه مه به پایان رسیده و دوباره از اوت آغاز می‌شوند و تیم ها می‌توانند علاوه بر استراحت، اردوی پیش‌فصل خود را نیز به خوبی برگزار کنند.

برای پایان لیگ جزیره در فصل 2020/21 هنوز تاریخی در نظر گرفته نشده است، اما اگر در اوت یا سپتامبر آغاز شود، پایانش در ماه مه 2021 محتمل خواهد بود.

1470