آرفی: برهانی چرا قبل از شروع بازی‌ها نگفت قهرمانی ارزش ندارد؟

آرفی: برهانی چرا قبل از شروع بازی‌ها نگفت قهرمانی ارزش ندارد؟

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گفتگوی ایران‌ورزشی با اشپیتیم آرفی مهاجم سابق پرسپولیس را برایتان انتخاب کردیم:

  • شنیده‌ام استقلالی‌‌ها در اهواز رفته‌اند فلافل خورده‌اند یا رفته‌اند موهایشان را کوتاه کرده‌اند. نمی‌دانم این درست است یا نه اما اگر درست باشد باشگاه چرا بازیکنش را جمع نکرده. نمی‌خواهم کری بخوانم و بگویند چون بازیکن پرسپولیس بوده این حرف را می‌زند اما اگر مثلاً رفته‌اند فلافل خورده‌اند خب معلوم است که کرونا می‌گیرند. برای من خیلی عجیب است. سؤال من این است که چرا وقتی لیگ شروع شد یکهو همه کرونایی شدند؟  
  •  آرش برهانی گفته این جام(قهرمانی لیگ) ارزش ندارد. من می‌خواهم بپرسم چرا قبل از اینکه بازی‌ها شروع شود نگفتید این جام ارزش ندارد و حالا که استقلال در سه بازی نتیجه نگرفته می‌گویید ارزش ندارد. 
  •  آن زمان که استقلال دوبار پشت سر هم قهرمان شد همه می‌گفتند بارک‌الله حق‌شان بود اما الان می‌گویند دولت پرسپولیس را قهرمان می‌کند؟ اصلاً آن موقع که قلعه‌نویی در سپاهان بود و سه بار قهرمان شدند کسی حرفی زد؟ ورزشکار باید جوانمردی داشته باشد. نگویند تیم حکومتی و دولتی.
  •  یکی از استقلالی‌ها می‌گفت جام را با اسنپ برایشان بفرستید. درست است طرفداران این دو تیم کری دارند اما باید احترام بگذارید. شما ایرانی‌ها برای همه احترام می‌گذارید اما برای خودتان نه. وقتی تیمی قهرمان می‌شود باید بگویی دمت گرم نه اینکه بگویی با اسنپ برایت جام بفرستیم.
  • دو سال و نیم است که می‌خواهم بروم دخترم زوئی و پدر و مادرم را ببینم اما نمی‌توانم. متأسفانه باشگاه پول مالیات بازیکنان خارجی را نمی‌دهد. گفتم این در قراردادمان بوده اما گفتند مالیات هیچ خارجی را نمی‌دهند. بازیکنان ایرانی قراردادشان تمام می‌شود و می‌روند تیم دیگر اما این مالیات گردن من را گرفته. من می‌خواهم زندگی کنم. من به قوانین اینجا احترام گذاشتم اما الان بدبخت شده‌ام. من ده سال پیش بازیکن این تیم بوده‌ام و الان به مشکل خورده‌ام. من پول اضافه نمی‌خواهم. می‌گویم به وظیفه‌تان و آن چیزی که در قرارداد نوشته عمل کنید. این چیزی است که خودشان نوشته‌اند.  
  •  آقای رسول‌پناه خیلی دارد کمکم می‌کند ولی قبلی‌ها هیچ کاری نکردند. انصاری‌فرد که یک آدم دروغگو بود، عرب هم که کلاً هیچی. گرشاسبی خوب بود اما دوتا بعد از او آمدند که همه چیز را خراب کردند.
  • مالیاتم از دو سال و نیم قبل 76 میلیون تومان بود اما طی 10 سال 210 میلیون جریمه خورده. از دو سال پیش شروع کردم این کار را انجام بدهم. رفتم اداره مالیات. گفتند اصلش را بدهی جرایمش بخشیده می‌شود. من دو سال است می‌جنگم این پول را بگیرم. باشگاه مبلغی پرداخت کرد، بعد من رفتم اداره مالیات گفتند جریمه‌اش را نمی‌بخشیم و 22 درصد باید جریمه بدهی. الان دوباره باید مبلغی پرداخت کنم تا مشکلم حل شود.
  •  اول در ایران شکایت کردم و حکم هم گرفتم که من را اصلاً تحویل نمی‌گرفتند. در اتاق هر مدیرعاملی می‌رفتم اصلاً تحویل نمی‌گرفت اما وقتی از فیفا رأی گرفتم از هر جایی تماس می‌گرفتند و می‌گفتند تو را به خدا اشتباه کردیم ببخشید. برایم چای و شیرینی می‌آوردند در حالی که قبل از آن اصلاً کمکم نمی‌کردند.


    1984