گزارش ویژه/ معمای قرارداد اشپیتیم آرفی با پرسپولیس؛ درست مثل ماجرای گابریل پین!

گزارش ویژه/ معمای قرارداد اشپیتیم آرفی با پرسپولیس؛ درست مثل ماجرای گابریل پین!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مربی آلبانیایی تبار تیم نونهالان پرسپولیس می تواند قراردادش را در هیات فوتبال استان تهران ثبت کند؟

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس پس از تغییراتی که در مدیریت آکادمی اش به وجود آورد در مرحله بعد اقدام به انتخاب مربیان تیم های پایه کرد و پس از انتخاب اسماعیل حلالی به عنوان سرمربی تیم امید، بزیک سرمربی تیم جوانان، رضا جباری سرمربی تیم نوجوانان، در اقدامی جالب توجه اشپیتیم آرفی مهاجم آلبانیایی تبار،چند سال پیش این باشگاه را به عنوان سرمربی تیم فوتبال نونهالان انتخاب کرد.

طبق اعلام رسانه باشگاه پرسپولیس این مربی خارجی با حضور در ورزشگاه درفشی فر و جلسه با محسن خلیلی قرار است رسما کارش را شروع کند. پس از این انتخاب، برخی مطالب درباره قرارداد آرفی با پرسپولیس مطرح شد مبنی بر اینکه او یک خارجی است و حضور مربیان خارجی جدید در فوتبال ایران ممنوع است. در حالی که هنوز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تکلیف حضور خارجی ها را برای فصل بعد مشخص نکرده اند مشخص نیست که این مربی آلبانیایی تبار که شهروند کشور آلمان محسوب می شود می تواند قراردادش را با پرسپولیس ثبت کند با نه. وضعیت قرارداد آرفی با پرسپولیس مبهم است و قطعا این مربی تیم های پایه قرمزها حاضر نیست بدون قرارداد فعالیتش را در ایران شروع کند و اگر این قرارداد هم امضا شود، با توجه به قانون منع ورود خارجی ها تا پایان فصل، این قرارداد در سازمان لیگ و هیات فوتبال استان تهران به ثبت نخواهد رسید حتی اگر آرفی دارای ویزای کار باشد که دارا بودن ویزای کار او هم البته هنوز مشخص نیست و برخی می گویند که او با ویزای توریستی در تهران است و برخی دیگر عقیده دارند که او ویزای کار دارد.

سهیل مهدی: در لیگ برتر تقاضاهایی داشتیم که نتوانستیم حل کنیم

سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این رابطه به فوتبالی می گوید:"مسئول این موضوع آقای محمودزاده رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ هستند که باید در رابطه با ثبت قراردادها و نقل و انتقالات  صحبت کنند اما صحبت هایی درباره مجوز کار آرفی مطرح شده است. البته این موضوع با کار کردن در تیم های پایه و قرارداد با باشگاهها متفاوت است چون برای حضور در کنار زمین و نشستن روی نیمکت باید آی دی کارت داشته باشد، در لیگ برتر تقاضاهایی مشابه به این موضوع داشتیم که نتوانستیم کمک کنیم." منظور سهیل مهدی ماجرای گابریل پین، مشاور یا دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی است که هنوز مشکلش حل نشده است و نمی تواند به دلیل وجود قانون منع ورود خارجی ها با استقلال قرارداد ببندد. سهیل مهدی به صورت غیرمستقیم اعلام کرد که هم امکان همکاری با گابریل پین وجود ندارد و هم اینکه اشپیتیم آرفی نمی تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد.

محمودزاده: این موضوع جزو اختیارات هیات فوتبال استان تهران است

فریبرز محمودزاده رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ هم در واکنش به این موضوع به خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی گفت: " من در این رابطه صحبتی ندارم چون موضوع کشوری نیست و جزو اختیارات هیات فوتبال استان تهران محسوب می شود که باید در این رابطه توضیح دهند، دکتر شیرازی و همکارانشان در هیات فوتبال مسئول ثبت قرارداد مربیان پایه هستند، کسانی که قرارداد می بندن خودشان باید پاسخ بدهند من در این زمینه نظری ندارم."

شیرازی: باید از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استعلام بگیریم

حبیب الله شیرازی، رییس هیات فوتبال استان تهران اما نظر متفاوتی دارد. او در این باره به فوتبالی گفت: "در این رابطه باید از سازمان لیگ و رییسش آقای بهاروند و فدراسیون فوتبال و سرپرست دبیرکلی جناب آقای قنبرزاده استعلام بگیریم که وضعیت به چه شکلی است. سال گذشته در هیات رییسه سازمان لیگ تصویب شد بازیکنان و مربیان خارجی جدید ممنوع الکار هستند و نمی توانند وارد فوتبال ایران شوند. امسال هم در آخرین جلسه که یک ماه پیش برگزار شد آقای عزیزی خادم گفتند که برای فصل جدید این قانون تغییر خواهد کرد اما هنوز رسما چیزی ابلاغ نشده است. هیاتهای فوتبال استانی باید با هماهنگی فدراسیون فوتبال کارشان را پیش ببرند. در این رابطه ما تابع نظر فدراسیون و سازمان لیگ هستیم اگر بلامانع باشد ثبت می کنیم و اگر قانون اجازه ندهد، ثبت نمی کنیم."

عباس تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران تقریبا صحبتهای شیرازی را تکرار می کند و در این رابطه به خبرنگار فوتبالی توضیح می دهد:" در هیات فوتبال استان تهران، ثبت قراردادها را انجام می شود و البته بر روی قرارداد ها نظارت می شود. قرار شد در جلسه قبلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال این قانون بازنگری شود و تغییراتی در آن انجام شود اگر این قانون در بازنگری مجدد مصوبه ای داشته باشد و به هیاتهای فوتبال ابلاغ شود که تا این لحظه چیزی ابلاغ نشده است. اگر قانون جدیدی بیاید قرارداد را ثبت خواهیم کرد اما تاکنون نه فدراسیون به هیات ها قانون جدید را ابلاغ کرده و نه مسئولی از باشگاه پرسپولیس برای ثبت قرارداد آرفی مراجعه کرده است. در کل اگر تا پیش از اعلام مصوبه فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس بخواهد قرارداد با آرفی را ثبت کند باید قبل از مراجعه به هیات، مدیران باشگاه پرسپولیس مجوز فعالیت ایشان را از طریق فدراسیون و سازمان لیگ دریافت کنند در غیر اینصورت هیات نمی تواند قرارداد را ثبت کند.

تیموری در واکنش به صحبت های محمودزاده گفت:"هیات فوتبال زیر مجموعه فدراسیون است و این قانون را ما مصوب نکردیم که بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم سازمان لیگ و فدراسیون مسئول آن هستند و باید خود پاسخ شفافی به باشگاه و رسانه ها بدهند. بالاخره باید فدراسیون و سازمان لیگ در این باره تصمیم بگیرند و به هیاتها ابلاغ کنند."

آنطور که مسئولان صحبت کرده اند، قرارداد اشپیتیم آرفی با پرسپولیس تا زمانی که قانون منع ورود خارجی ها تغییر نکند، درست مثل گاربریل پین نمی تواند ثبت شود و پرسپولیس باید صبر کند تا جزییات جدید قرارداد بستن با خارجی ها مشخص شود. 

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی

7655