منصوریان: استقلال با استراماچونی در مقابل ذوب آهن من، افتضاح بازی کرد!

منصوریان: استقلال با استراماچونی در مقابل ذوب آهن من، افتضاح بازی کرد!

خبرگزاری فوتبالی- صحبتهای علیرضا منصوریان درباره سرمربی سابق استقلال، عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، علیرضا منصوریان در مصاحبه‌ای که سایت ورزش سه آن را منتشر کرده درباره علاقه ایرانی‌ها به مربیان خارجی حرفهای قابل توجهی زده و البته از استراماچونی هم مایه گذاشته است.

منصوریان که عقیده دارد ایرانی‌ها فرنگ پرست هستند درباره سرمربی سابق استقلال گفته:" هواداران استقلال به استراماچونی فرصت دادند و در زمانی که من هدایت ذوب آهن را بر عهده داشتم، در دیدار با ما، استقلالی ها افتضاح بودند و ما موقعیت های زیادی را از دست دادیم. من در کنفرانس بعد از بازی نیز گفتم که تیم استراماچونی ریتم سیستم 2-5-3 را پیدا کرده است و برای رسیدن به آمادگی مطلوب، به چند هفته تمرین مستمر نیاز است.بعد از آن بازی، وریا غفوری در تماس با من گفت که استرا در تمرینات خیلی به ما فشار آورده و باعث هماهنگی ما شده است. "

منصوریان در شرایطی از کلمه افتضاح استفاده کرده که ذوب آهن در بازی در دقیقه 91 و با گل ارسلان مطهری از شکست خانگی مقابل استقلال فرار کرد.

درست است که استقلال استراماچونی در آن بازی باز هم در دقایق آخر، امتیاز از دست داد، منتهی عملکرد هجومی این تیم چیزی نبود که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد و باید دید منظور منصوریان از کلمه افتضاح چه بوده است. خود منصوریان هم می تواند خلاصه بازی ذوب آهن – استقلال در اصفهان را  دوباره ببیند.

از طرف دیگر او که معتقد است هواداران استقلال به استراماچونی فرصت دادند، بد نیست کارنامه مربیگری‌اش در این تیم را مرور کند. منصوریان در اولین فصل حضورش در استقلال، تا هفته هفتم و بازی با ذوب آهن – که آن زمان یحیی گل‌محمدی سرمربی‌اش بود- موفق به کسب برد نشد منتهی هواداران استقلال هیچوقت علیه او موضع نگرفتند تا تیمشان رفته رفته شکل بگیرد.

منصوریان که البته در دوران حضورش در استقلال بردهای مهمی با این تیم ( شکست سه بر دوی پرسپولیس و شکست السد در ضربات پنالتی با ژاوی و دیگر ستارگان این تیم) کسب کرده، حتما خاطره شکست 1-6 به العین را فراموش نکرده است. شکستی که شاید هر مربی دیگری جای او بود، بعد از آن استعفایش را تقدیم می‌کرد اما منصوریان با وعده ساخت یک استقلال بین‌المللی در این تیم ماند اما فقط 7 هفته روی نیمکت این تیم دوام آورد و در این 7 هفته فقط یک برد مقابل تراکتور بدست آورد تا نهایتا از استقلال برود. او اتفاقا با تساوی در مقابل ذوب آهن در آزادی، تیمی که فصل بعد خودش سرمربی آن شد، از سمتش در استقلال استعفا کرد.

1984