خبر ویژه/ سازمان لیگ پاسخ تستهای استقلالی ها را اعلام نمی کند؛ پرونده به کمیته انضباطی رفت

خبر ویژه/ سازمان لیگ پاسخ تستهای استقلالی ها را اعلام نمی کند؛ پرونده به کمیته انضباطی رفت

خبرگزاری فوتبالی- تکلیف بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال چه خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، برای پاسخ به این سوال باید به موارد مختلفی مراجه کرد. مهمترین نکته عدم مشخص شدن تکلیف نتیجه راست آزمایی تستهای بازیکنان استقلال است و با اینکه 48 ساعت از گرفتن تست مجدد از چند شاگرد فرهاد مجیدی گذشته اما هنوز جواب این تستها مشخص یا بهتر بگوییم رسانه‌ای نشده است. دکتر توحید سیف برقی مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به عنوان منبع مطلع در این زمینه، حاضر به پاسخگویی نیست و سازمان لیگ هم ترجیح می‌دهد مثل روزهای گذشته از سیاست سکوت استفاده کند. شاید تنها شخص مسئولی که در این زمینه صحبت کرده، دکتر مهرشاد پورسعید عضو ستاد مبارزه با کرونا باشد. او به عنوان پزشک تیم پارس جنوبی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده که نتایج مثبت تست کرونای استقلالی‌ها زیر 25 درصد بوده. ادعایی که اگر صحت داشته باشد، آن وقت نتیجه بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال، 0-3 به سود پارس اعلام خواهد شد.

دردسر 2 نفری که نیستند!

در این گزارش باید به یکسری موارد تکراری اشاره کنیم. اینکه پروتکل تعریف شده برای لیگ برتر ایراداتی دارد که مهمترینش داستان 25 درصد است. طی روزهای گذشته نقدهای مختلفی به این بخش از پروتکل وارد شده و همین موضوع روی ماجرای بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال هم تاثیرگذار بوده است. استقلالی‌ها معتقدند تست کرونای 12 نفرشان مثبت بوده اما عددی که مورد نظر سازمان لیگ است، 9 نفر بوده است. این اختلاف 3 رقمی باعث شده تا حد نصاب 25 درصد در استقلال زیر سوال برود. طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، استقلال اسامی 61 نفر را برای تست کرونا به بیمارستان مسیح دانشوری معرفی کرده که از این 61 نفر، 38 نفر آی دی کارت داشته‌اند. از این 38 نفر، دو نفر یعنی نیکولای بودوروف و نبوشا میلیشیچ لکیچ دیگر جایی در استقلال ندارند منتهی به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال، اسامی آنها را از فهرستش خارج نکرده تا همین دو نفر باعث شوند که تعداد مبتلایان به کرونا در استقلال، به حد نصاب نرسد. نکته مهم دیگر نوع تستی است که از استقلالی‌ها گرفته شده. گویا آخرین تست آنها، تست رپید بوده که اگر چه در 5 دقیقه جواب می‌دهد اما به گفته علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور، این تستها معیار مناسبی برای تشخیص کرونا نیستند.

موضع متفاوت سهیل مهدی

سهیل مهدی مسئول مسابقات لیگ برتر، در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد دو تیم استقلال و فولاد که بازی‌های‌شان لغو شده به حد نصاب 25 درصد رسیده بودند. از این اظهارنظر او می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که خبری از اعلام نتیجه به ضرر استقلال نیست منتهی سهیل مهدی صبح یکشنبه از استقلالی‌ها خواسته بود خودشان را هر طور شده به جم برسانند. خواسته‌ای که البته مورد موافقت آبی‌ها قرار نگرفت. از طرف دیگر گفته می‌شود مهدی از سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال خواسته که تیمش را برای بازی شنبه شب با تراکتور آماده کند. این یعنی آنکه او هم درباره تستهای استقلال شک دارد و به همین دلیل است که خبرهای تائید نشده‌ای درباره احتمال کشیده شدن پرونده بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال به کمیته انضباطی شنیده می‌شود. اتفاقی که اگر رخ دهد، شاید نتیجه‌ای رقم بخورد که اصلا باب میل استقلالی‌ها نیست.

1984