خبر بد حریرچی برای تیمهای فوتبال؛ هواپیما‌ها با نصف مسافران پرواز نمی‌کنند

خبر بد حریرچی برای تیمهای فوتبال؛ هواپیما‌ها با نصف مسافران پرواز نمی‌کنند

خبرگزاری فوتبالی- نگرانی تیمها هنگام استفاده از هواپیما در شرایط کرونایی، به این راحتی قابل حل نیست.

به گزارش فوتبالی، به جز چهار تیم تراکتور، ماشین سازی، نساجی و سپاهان که با پروازهای چارتر به شهرهای دیگر می‌روند، بقیه تیم‌ها در صورت عدم استفاده از پرواز چارتر این نگرانی را دارند که به خاطر شلوغی پروازها و عدم رعایت فاصله اجتماعی در هواپیما- که از دید فنی امکان پذیر نیست- در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار بگیرند.

چند روز قبل بود که در این زمینه خبر خوبی برای تیمها منتشر شد. اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته تا شرکتهای هوایی از 60 درصد ظرفیتشان در پروازها استفاده کنند.

در بخشی از نامه مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: "همانگونه که مستحضرید جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت تمام مسافران خطوط هوایی مطابق با دستورالعمل ابلاغی، مقرر گردیده صرفا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز توسط مسافرین اشغال شود.بنابراین خواهشمندیم با توجه به آغاز لیگ برتر فوتبال که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران تراز اول کشور در حال جابجایی خواهند بود، دستور فرمایید ضمن بررسی مجدد دستورالعمل نسبت به اجرای کامل آن اقدام کنند."

اگر چه به نظر می‌رسید به واسطه این نامه، تیمهای فوتبال در سفرهای هوایی‌شان نگرانی کمتری داشته باشند اما صحبتهای معاون وزیر بهداشت نشان می‌دهد که بعید است طرح کاهش ظرفیت مسافرگیری هواپیماها اعلام شود.

ایرج حریرچی به خبرورزشی گفته: واقعیت این است که پرواز‌های هوایی و حمل و نقل عمومی‌مان یکی از مراکزی است که در آن‌ها احتمال ابتلای به این بیماری زیاد است. البته ما درک می‌کنیم، چون وقتی پیش از کرونا هم هواپیما‌ها با مسافران کامل پرواز می‌کردند، معتقد بودند از لحاظ اقتصادی برای‌شان مقرون به صرفه نیست پس حالا هم نمی‌شود گفت نصف پرواز را پُر و با همان قیمت سابق کار کنید.

حرفهای حریرچی نشان می‌دهد که تا زمانی که تیمها از پرواز چارتر استفاده کنند، این نگرانی را خواهند داشت که در طول پرواز به کرونا مبتلا شوند.

1984