فولاد 2 - استقلال یک/ تیم نکونام مدعی سهمیه آسیایی به لطف اخراجی‌ها

فولاد 2 - استقلال یک/ تیم نکونام مدعی سهمیه آسیایی به لطف اخراجی‌ها

خبرگزاری فوتبالی- فولاد موفق شد  استقلال را در دیداری معوقه از لیگ نوزدهم شکست دهد. 

به گزارش فوتبالی، سه امتيازِ این بازی برای هر کدام از تیمها حیاتی بود. فولادِ 33 امتیازی در آخرین تلاش های خود برای کسب سهمیه  آسیایی، با پیروزی مقابل آبی پوشانِ پایتخت موفق شد در کورس بالانشینان باقی بماند و یک پله در جدول صعود کند. از طرفی شاگردان مجیدی با شکست در این بازی،در رده چهارم باقی ماندند و فرصت کم کردن فاصله با رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس را از دست دادند. 

*چهارشنبه 4 تیر 1399

فولاد خوزستان – استقلال تهران ساعت 21:00  ورزشگاه شهدای فولاد 

ترکیب استقلال
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، آرش رضاوند، ارسلان مطهری(70- فرشید باقری) و مهدی قایدی(76- علی دشتی)
سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب فولاد
شهاب گردان، موسی کولیبالی، حسن بیت سعید، محمد قاسمی نژاد (74-صابر حردانی)، احمد عبدالله زاده (68- عباس بوعذار)، محمد آبشک، عارف آغاسی، لوسیانو پریرا (85-امیرحسن باقرپور) ، وحید حیدریه، فرشاد احمدزاده و سعادت حردانی
سرمربی: جواد نکونام

کارت قرمز

استقلال: فرهاد مجیدی (44) - علی کریمی (44) - عارف غلامی (65)

کارت زرد

استقلال: عارف غلامی (55) - عارف غلامی (65) - مهدی قایدی (72)

شرح گل

گل اول برای استقلال - روزبه چشمی (12): پاس مهدی قایدی نزدیک نقطه کرنر به ارسلان مطهری در محوطه جریمه رسید و ارسال او را روزبه چشمی در دو مرحله و پس از ریباند وارد دروازه فولاد کرد. 

گل اول برای فولاد - کولیبالی(27): روی یک ارسال بلند از سمت چپ و ضربه سرچکشی موسی کولیبالی پیش تاخته دروازه استقلال باز شد.

گل دوم برای فولاد - مجتبی نجاریان: ضربه مهلک نجاریان در داخل محوطه جریمه استقلال کنج دروازه حسینی را نشانه گرفت و حساب کار دو بر یک شد. 

دقایق حساس

نیمه اول

دقیقه 22: ضربه سر فرشاد احمدزاده از محوطه شش قدم به تیر دروازه حسینی برخورد کرد. 


نیمه دوم

دقیقه 61: ضربه فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه استقلال با واکنش حسینی و پس از برخورد به تیر افقی به کرنر رفت. 

دقیقه 69: وحید حیدریه با جایگیری مناسب در محوطه جریمه در موقعیت خوبی قرار گرفت که ضربه او راهی اوت شد. 

دقیقه 90:  فرصت خوب برای فولاد با شوت بیت سعید داخل محوطه جریمه به وجود آمد ولی دفاع عالی یزدانی در دقیقه ۹۰ مانع از گلزنی تیم میزبان شد.

حاشیه ویژه

* در حالی که نیمه نخست دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران با نتیجه تساوی یک - یک رو به اتمام بود, علی کریمی هافبک آبی‌ها به دلیلی که در صحنه‌های تلویزیونی نمایش داده نشد با کارت قرمز داور مواجه شد. این تصمیم داور با اعتراض شدید استقلالی‌ها همراه شد و حتی زمانی که کریمی قصد داشت از زمین بازی خارج شود, فرهاد مجیدی اجازه خروج به او نمی‌داد.

* در ادامه سرمربی استقلال با ورود به داخل زمین شروع به اعتراض شدید به سیدمهدی سیدعلی داور بازی کرد که با کارت داور مواجه شد. اعتراض استقلالی با دومین اخراج در فاصله دو دقیقه بالاتر گرفت و باعث شد دقایقی در روند بازی تداخل ایجاد شود. مجیدی که از تصمیم داور شوکه شده بود قصد خروج از زمین را نداشت که وریا غفوری و برخی دیگر از بازیکنان او را به سمت رختکن هدایت کردند.

* عارف غلامی هم با دریافت دو کارت زرد در نیمه دوم اخراج شد. 

7413