انتقاد شدید روزنامه ورزشی دولت از معاون اسبق استقلال؛ چرا با تیام بد قرارداد بسته شد؟

انتقاد شدید روزنامه ورزشی دولت از معاون اسبق استقلال؛ چرا با تیام بد قرارداد بسته شد؟

خبرگزاری فوتبالی- روزنامه ایران ورزشی امروز صبح گزارشی درباره ماجراهای تیام مهاجم جدا شده استقلال نوشته است.

به گزارش فوتبالی، انتشار این گزارش در روزنامه ورزشی دولت از جهت جالب که است استقلال یک تیم دولتی محسوب می شود و مطمئنا این روزنامه اطلاعاتی مستند از داخل باشگاه استقلال و وزارت ورزش در این باره استخراج کرده است.

در گزارش روزنامه آمده است:« از ماجراهای تیم استقلال وقتی پندار توفیقی از بدنه مدیریتی استقلال جدا شد اعلام کرد که دیگر درباره فوتبال صحبتی نخواهد کرد و اگر درباره نفت و گاز سوالی پیش آمد می‌توان از او پرسید! اما با این وجود او در چند وقت اخیر حضور فعال در رسانه‌ها دارد و به دفاع از عملکرد نه چندان درخشان خود در استقلال می‌پردازد، عملکردی مانند قرارداد سنگین با شفر و دستیارانش، قرارداد نیمه‌های شب (پندار تایم) با بازیکنان جوان که در حال حاضر تنها یکی دو تا از این بازیکنان در استقلال حضور دارند، قرارداد با بازیکنان مصدوم بدون تست پزشکی، فرستادن قرارداد به جای دعوتنامه در پرونده گومز بازیکن پرتغالی، عدم تسویه حساب با بازیکنان خارجی و تشکیل پرونده‌های متعدد مالی علیه استقلال در فیفا و چندین و چند سوءمدیریت دیگر که هرکدام به نوبه خود ضررهای هنگفتی به بدنه باشگاه استقلال وارد کرده است.»

روزنامه ایران ورزشی در ادامه نوشته است:« اما می‌توان گفت مهم‌ترین نقطه ابهام و سوءمدیریت در دوران معاونت پندار توفیقی در استقلال بحث قرارداد تیام بازیکن محبوب هواداران استقلال است که پس از کش و قوس‌های فراوان خیلی راحت از جمع آبی پوشان جدا شد و به باشگاه عجمان امارات پیوست. توفیقی دیروز در یک مصاحبه ویدیویی با یکى از رسانه‌ها از جدایی تیام به عنوان یکی از حسرت‌هاى دوران مدیریتی خویش در استقلال یاد می‌کند و مدیران بعد از خود را عامل جدایی تیام معرفی می‌کند. ادعایی که با رجوع به اخبار در زمان جدایی تیام و مصاحبه‌های قبلی پندار توفیقی به راحتی رد می‌شود و به نظر می‌رسد نوع قرارداد منعقد شده و عدم مدیریت مناسب قرارداد توسط مدیریت وقت از عوامل مهم جدایی تیام از استقلال بوده است و پندار توفیقی جهت تبرئه خود و اینکه دوباره جایگاهی برای خود در بین هواداران استقلال ایجاد کند حاضر است از مسئولیت خود بابت جدایی تیام از استقلال شانه خالى کند و اشتباهات خود را بر گردن دیگران مانند ملکی و مدیران بعد از خود بیندازد. همه هواداران به یاد می‌آورند که تیام با توجه به قراردادی که توفیقی و افتخاری آن را تنظیم کردند، در پایان فصل به نوعی تبدیل به بازیکن آزاد شد.

ایران ورزشی با انتقاد از معاون اسبق باشگاه استقلال درباره قرارداد تیام نوشته است:« بندهایی در قرارداد این بازیکن دیده می‌شود که قبلاً یکی، دو بار به آن پرداخته‌ایم. به عنوان مثال ‌بندی که می‌گوید او در صورت پرداخت 200 هزار دلار در انتهای فصل می‌تواند از استقلال جدا شود. از نظر حقوقی «انتهاى فصل» یک عبارت گنگ در امور قراردادی است که می‌تواند به مفهوم اخرین بازی فصل 2018-2017 باشد و یا شب قبل از اولین بازی فصل 2018-2019 هم تعبیر شود، تعبیری که تیام و وکلای حقوقی آن از این جمله کرده‌اند و تیام قرارداد خود را با باشگاه استقلال با استفاده از این بند و در روز قبل از بازی سوپر جام به صورت یکطرفه فسخ کرده است. پندار توفیقی می‌توانست به جای این عبارت شبهه‌برانگیز از جمله «آخر ماه مه 2018» و یا یک تاریخ مشخص که هیچ شبهه‌ای در آن نباشد استفاده کند. این بازیکن همچنین در قراردادش شرط کرده بود در صورت جدایی شفر، قراردادش یکطرفه فسخ می‌شود. بند عجیب دیگری هم در قرارداد او وجود داشت مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد زیر 400 هزار دلار داشته باشد، بدون پرداخت هیچ مبلغی می‌تواند در نیم فصل همان سال استقلال را ترک کند! این بند بدان معناست که او هر نیم فصل می‌توانست از استقلال جدا شود و به باشگاه دیگری برود و حتى تیام می‌توانست با یک تبانی با باشگاه جدید خودش قراردادی صوری کمتر از400 هزار دلار منعقد کند و استقلال را به صورت کامل از این حق 200 هزار دلار هم محروم کند. حتی اگر این قرارداد مشکل ذکر شده در بالا را هم نداشت، بند 6-9 قرارداد این حق را به تیام می‌داد تا در پایان نیم فصل اول 98-97 در صورت تمایل از استقلال به راحتی جدا شود. به طور کلی قرارداد تیام و استقلال را می‌توان یک قرارداد بد در تاریخ این باشگاه دانست و جالب اینجاست پندار توفیقی معاون سابق استقلال بارها و بارها در مصاحبه‌هایش گفته بود بهترین قراردادها را برای این باشگاه امضا کرده است!»

ایران ورزشی سؤالی مطرح کرده و درباره پندار توفیقی در پایان گزارشش نوشته است:« از صحبت‌های توفیقی درباره قرارداد تیام این سوال به ذهن می‌رسد که اگر مدیران بعدی سبب جدایی تیام شده‌اند و تیام با استقلال قرارداد سفت و سختی داشته پس چه دلیلی داشته که برای مذاکره به ترکیه بروند و با مدیربرنامه‌های او مذاکره کنند و به قول ملکی دست به دامن نذر و نیاز شوند تا تیام بماند؟ بنابراین بهتر است توفیقی مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد و همانطور که قبلاً گفته است با توجه به تخصصش در حوزه نفت و گاز تنها به اظهارنظر در همین حوزه بپردازد و اظهارنظر در مورد فوتبال را نیز به اهلش واگذار کند.»