گزارش ویژه/ قرارداد استراماچونی چطور لو رفت؟

گزارش ویژه/ قرارداد استراماچونی چطور لو رفت؟

خبرگزاری فوتبالی- سایت طرفداری پس از افشاگری تازه امیرحسین فتحی در خبرگزاری فوتبالی، گزارشی که منتشر کرده که فوتبالی عینا به نقل از این سایت منتشر می کند. 

به گزارش فوتبالی، این سایت با فکت ها و مواردی دست یافته و مدعی شده که معاون اسبق استقلال قرارداد استراماچونی را لو داده است. 

طرفداری در این باره نوشته است:« مدیرعامل سابق استقلال که آن زمان متهم بود به نقش داشتن در فراری دادن مرد ایتالیایی، حالا پس از سکوتی طولانی، می گوید؛ لو رفتن قرارداد استراماچونی که باعث شد این مربی ایتالیایی قید بازگشت به ایران را بزند، کار یکی از معاون های سابق باشگاه بود.

ساعاتی پیش امیرحسین فتحی در گفت و گو با فوتبالی، به این خبرگزاری گفته است قرارداد استراماچونی از داخل باشگاه لو نرفت. این قرارداد از داخل سازمان لیگ لو رفت، یکی از معاون های سابق باشگاه، این قرارداد را از یک کارمند سازمان لیگ گرفت و آن را به یک رسانه داد و انتشار همین قرارداد باعث شد استراماچونی از برگشتن به استقلال منصرف شود.

امیرحسین فتحی نامی از پندار توفیقی نیاورده اما کدهایی که در مطلب داده، مشخص است منظورش کسی جز توفیقی نیست. برابر با پیگیری های خبرنگار طرفداری، فتحی اعتقاد دارد شخصی به نام ف.ط که کارمند سازمان لیگ است، این قرارداد را به پندار توفیقی داده و او هم قرارداد را به یکی از ورزشی نویسان خبرگزاری ایلنا واگذار کرده است.

هشتم دی ماه 98، روزی که استراماچونی پشیمان شد

ماجرای افشای قرارداد استراماچونی به هشتم دی ماه سال گذشته برمی گردد. صبح همان روزی که رحمان رضایی و اسماعیل خلیل زاده از تهران به دوحه سفر کردند تا به اتفاق علی خطیر و یک وکیل که از سوییس راهی قطر شده بودند، روبروی وکلای استراماچونی بنشینند، یک نفر در تهران قرارداد استراماچونی را منتشر کرد تا آندره آ از ایتالیا با فدریکو پاستورلو مدیر برنامه اش در دبی و ماتزیلی وکیل خود در دوحه تماس بگیرد و بگوید هیچ تمایلی به ادامه همکاری با استقلال ندارد و ترجیح می دهد با باشگاهی که زیر قول خود می زند کار نکند.

استقلال زیر قولش زد؟

مگر استقلال چه قولی به استراماچونی داده بود؟ می گویند روزی که استراماچونی با استقلال قراداد بست، تاکید داشت مبلغ قرارداد نباید منتشر شود. او که راضی شده بود سالی 500 هزار دلار از استقلال دستمزد بگیرد، قرارداد پکیجی به ارزش یک و نیم میلیون دلار در دو سال بست که این قرارداد شامل سالی 500 هزار دلار دستمزد خودش، دویست هزار دلار دستمزد سالیانه دستیارانش و سالی 50 هزار دلار سهم مدیر برنامه اش پاستورلو می شد. اما تاکید داشت استقلال این مبلغ را لو ندهد چون قیمت او در مارکت فوتبال اروپا بیش از یک میلیون یورو است و اگر با این قیمت قرارداد ببندد، ارزش مالی اش پایین می آید. او حتی به دی مارتزیو خبرنگار معتبر ایتالیایی که رفیق صمیمی اش بود گفت با استقلال قراردادی به ارزش یک و نیم میلیون دلار در سال بسته است. گویا مدیران استقلال هم قبول کرده بودند این مبلغ محرمانه بماند.

شلیک تیر خلاص در تهران

روزی که نمایندگان استقلال به دوحه رفتند تا راهی برای بازگشت آندره آ پیدا کنند، تیر خلاص در تهران شلیک شد. قرارداد لو رفت. روز قبل بلیت های سفر به دوحه منتشر شده بود. همان شب فدریکو پاستورلو از طرف استراماچونی پیغام داده بود شما می خواهید با انتشار بلیت های سفرتان به دوحه، من را روبروی هواداران استقلال قرار بدهید تا اگر مذاکره دوحه به بن بست خورد، طرفداران استقلال من را مقصر بدانند. آن شب رحمان رضایی به پاستورلو و خطیر به استراماچونی و وکیلش توضیح دادند چنین نیتی نداشتند و فقط شیطنت یک خبرنگار جوان در اینستاگرام باعث لو رفتن تصویر بلیت ها شده است.

استراماچونی: شما به اعتماد من خیانت کردید

حوالی ساعت 12 ظهر روز هشتم دی ماه، سردبیر وقت روزنامه خبرورزشی (مهدی هژبری که در حال حاضر سردبیر سایت طرفداری است) در پیامی به علی خطیر که آن زمان در دوحه حضور داشت، تلاش می کند از نتیجه مذاکره با خبر شود که نماینده باشگاه استقلال به او جواب می دهد وکیل استراماچونی به دلیل لو رفتن قرارداد حاضر به مذاکره نیست و در حالی که قرار بود طرفین ساعت 19 به وقت دوحه پای میز مذاکره باشند، پیش بینی می کند هیچ مذاکره ای انجام نشود و کار بازگشت استراماچونی به استقلال خراب شود. سرانجام هم همین اتفاق رخ می دهد و ماتزیلی به اتفاق پسرش به هتل محل اقامت نمایندگان استقلال می رود و فقط یک جمله به آنها می گوید؛ «موکلم پیام داده اجازه ندارم با شما مذاکره کنم. شما با لو دادن قراداد، به اعتماد او خیانت کردید.» تیم اعزامی دو روز در دوحه می ماند ولی هیچ فایده ای ندارد. پاستورلو هم خود را کنار می کشد و می گوید قرارداد برای استراماچونی اهمیت داشت و نباید لو می رفت.

متن پیام های رد و بدل شده میان مهدی هژبری، سردبیر وقت خبرورزشی (و سردبیر فعلی سایت طرفداری) و علی خطیر معاون سابق استقلال و نماینده این باشگاه در مذاکره با وکلای استراماچونی برای اولین بار در طرفداری منتشر می شود.

این متن نشان می دهد لو دادن قرارداد که حالا فتحی مدعی است کار معاون اسبق باشگاه بوده، با سرنوشت تیمی که چند ده میلیون هوادار دارد، بازی کرده است. به تاریخ این مکالمه توجه کنید؛ 29 دسامبر برابر با هشتم دی ماه... یعنی همان روزی که مرد ایتالیایی آب پاکی را روی دست استقلال ریخت.

فتح الله زاده هم مدعی شکایت بود

علی فتح الله زاده هم از همان زمان دنبال افشا شدن عامل اصلی لو رفتن قرارداد بود. او که رحمان رضایی را به نمایندگی از استقلال با خلیل زاده و خطیر همراه کرده بود، همان زمان از وزارت ورزش خواست با عامل انتشار قرادادی که باید محرمانه می ماند، برخورد کند. او حتی بعد از کناره گیری از استقلال هم به سعادتمند نامه نوشت و درخواست کرد ماجرا از طریق قوه قضاییه پیگیری شود. فتح الله زاده ماه گذشته هم در گفت و گوی تصویری با طرفداری، اعلام کرد استراماچونی به خاطر لو رفتن قراردادش با استقلال قطع همکاری کرد چون برایش مهم بود اروپایی ها متوجه نشوند دستمزدش در استقلال پایین است. فتح الله زاده البته به نفوذی ها شک داشت. آن زمان خیلی ها تصور می کردند قرارداد را کارمندان باشگاه استقلال لو داده اند. فتح الله زاده، فتحی، خلیل زاده و منزوی به دو کارمند باشگاه ظنین بودند اما در نهایت به گفته امیرحسین فتحی، با تحقیقات هیات مدیره مشخص شد نسخه ای که در اختیار سازمان لیگ قرار داشت، لو رفته است.

نوبت پندار

حالا باید دید پندار توفیقی چه واکنشی به این ادعا نشان می دهد؟ مردی که می گفت قرارداد نفت و گاز می بسته و فوتبال برایش بی ارزش است، حالا چه دارد که بگوید؟ آن زمان البته امیر سلطانی هم متهم شده بود با لو دادن قرارداد در بازگشت استراماچونی خلل ایجاد کرده است. برخی بازیکنان استقلال به سلطانی مشکوک بودند و می گفتند شاید او قراداد را لو داده باشد چون بعد از رفتن استراماچونی از اردوی استقلال، سلطانی همراه فتحی به اردو رفته و شایعه شده بود به بازیکنان گفته بیایید علیه سرمربی ایتالیایی طوماری امضا کنید که او تیم را رها کرده است. به همین دلیل برخی بازیکنان می گفتند احتمال دارد سلطانی قرارداد را لو داده باشد تا استراماچونی به ایران برنگردد اما حالا که فتحی دست به افشاگری زده، همه نگاه ها به سمت پندار توفیقی می رود.

7413