حبیب الله شیرازی: تا برگزاری انتخابات من رئیس هیات هستم/ برای شروع فعالیت مدارس فوتبال هنوز مجوز نداریم

حبیب الله شیرازی: تا برگزاری انتخابات من رئیس هیات هستم/ برای شروع فعالیت مدارس فوتبال هنوز مجوز نداریم

خبرگزاری فوتبالی- رئیس هیات فوتبال استان تهران گفت: بر اساس بند 9 ماده 24 انتخابات به هر دلیلی به تعویق بیفتد رئیس هیأت فوتبال مسئولیت کارها و امور را تا زمان برگزاری انتخابات عهده‌دار است.

به گزارش فوتبالی، حبیب‌الله شیرازی در گفت‌وگویی در مورد اینکه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران معتقد است رئیس هیأت فوتبال این استان با وجود اتمام دوره ریاستش اصرار بر ماندن و اداره کار در این هیأت را دارد اظهار داشت: بر اساس بند 9 ماده 24 اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌های کشور بنده رئیس هیأت فوتبال استان تهران هستم  و اگر این انتخابات به هر دلیلی به تاخیر بیفتد، بنده رئیس هیأت هستم تا زمانی که این انتخابات برگزار شود. 

شیرازی در مورد اینکه گل‌محمدی معتقد است چون دوره ریاست هیأت فوتبال استان تهران تمام شده باید برای این هیأت سرپرست تعیین شود و بعد انتخابات را برگزار کنند، گفت: ما بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال عمل می‌کنیم. شاید او در رابطه با هیأت‌های ورزشی دیگر صحبت می‌کند اما فوتبال مستثنی است. باید طبق اساسنامه‌ای که سال 94 مصوب شده و کفاشیان، تاج و بهاروند هم روی آن تاکید می‌کنند رفتار شود، که فقط برای شخص من تنها نیست.

رئیس هیأت فوتبال استان تهران ادامه داد: استان بوشهر هم انتخاباتش دو سال و نیم طول کشید و در آنجا رئیس هیأت با مدیرکل اداره ورزش و جوانان اختلاف داشت یا در گیلان و خراسان رضوی... اما ملاک کار اساسنامه موجود است. این اساسنامه مصوبه شخص شیرازی نیست بلکه مصوبه فدراسیون فوتبال است و از طرف فدراسیون ابلاغ شده است. حتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران مکاتباتی هم چه با ابراهیم شکوری و چه با محمد نبی انجام داده و همواره پاسخ داده‌اند که بر اساس بند 9 ماده 24 انتخابات به هر دلیلی به تعویق بیفتد رئیس هیأت فوتبال مسئولیت کارها و امور را تا زمان برگزاری انتخابات عهده‌دار است.

شیرازی تصریح کرد: این اساسنامه یک دهه است اجرا می‌شود و همه رؤسای هیأت‌های فوتبال کشور بر اساس آن عمل می‌کنند. حتی خود رضا گل‌محمدی هم در جایی اشاره کرده بود که اساسنامه هیأت‌های فوتبال با سایر هیأت‌های ورزشی متفاوت است و باید آن را پذیرفت. به هر حال نظرشان این است که باید برای هیأت فوتبال سرپرست انتخاب شود.

وی در خصوص اینکه گل‌محمدی اعلام کرده اجازه مهندسی انتخابات را نمی‌دهد، گفت: مهندسی انتخابات زمانی است که من مدیران عامل باشگاه‌ها را منصوب کنم. 4 باشگاه لیگ برتری داریم، آیا مدیرانش را من منصوب کرده‌ام؟ همینطور تیم‌های لیگ دسته اول، بانوان، دسته دو و باشگاه‌های تهران، اگر حساب کنیم شاید 20 باشگاه داریم که در مجمع هستند. آیا مدیران آنها را من منصوب کردم؟ 

رئیس هیأت فوتبال استان تهران در خصوص اینکه انتخابات هیأت فوتبال استان تهران چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: ‌زمان برگزاری انتخابات را فدراسیون مشخص می‌کند و این هم بر اساس همان ماده 24 اساسنامه است. منتظریم تا فدراسیون فوتبال زمانی را تعیین کند. 

شیرازی در مورد  آغاز به کار مدارس فوتبال و همچنین شروع مسابقات در استان تهران، عنوان کرد: در مورد آغاز به کار مدارس فوتبال و مسابقات باشگاه‌های لیگ استان ما با فدراسیون فوتبال مکاتبه و در جلسات متعدد بررسی کردیم ببینم کار را از چه زمانی شروع کنیم. الان لیگ برتر و دسته اول فوتبال ما تازه قرار است شروع به کار کنند. تست‌های زیادی گرفته شد و روی تمام آنها نظارت بود. افسران کنترل سلامت و نمایندگان فدراسیون پزشکی-ورزشی و وزارت بهداشت حضور داشتند اما آیا برای مسابقات استان تهران  چنین امکانی وجود دارد؟ 

وی ادامه داد: تیم‌هایی که حرفه‌ای هستند از مخارج سنگین تست‌ها گله می‌کنند و می‌گویند رعایت پروتکل‌های فیفا و AFC  سخت است. در تهران هم باید قبل از شروع به کار این مراحل پشت سر گذاشته شود. طبق پاسخی که جناب نبی به ما داد تا زمانی که مجوزهای لازم را از مراجع ذ‌ی‌صلاح  نگرفته‌ایم اجازه بازگشایی مدارس فوتبال و شروع مسابقات را نداریم. این مسئله حتی به ادارات کل ورزش و جوانان و همچنین هیأت‌های فوتبال اعلام شده که مسابقات برگزار نشود تا اعلام کنند.

شیرازی گفت: در این راستا دو صفحه راهکار ارائه دادیم. برای بازگشایی مدارس فوتبال 20 پیشنهاد دادیم. از الگوهایی مثل آلمان، فرانسه و ... استفاده کردیم و آنها را بومی‌سازی کردیم. با نبی و بهاروند هم جلساتی داشتیم و آن‌ها اعلام کردند که با کمیته پزشکی فدراسیون، فدراسیون پزشکی- ورزشی،‌وزارت بهداشت و وزارت ورزش هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند تا مجوز لازم را از ستاد کرونا بگیرند که استان‌ها هم بتوانند فعالیت‌شان را آغاز کنند.

رئیس هیات فوتبال استان تهران در اشاره به انجام پروتکل‌ها و تست‌گیری‌ها، اظهار داشت: ما هم منتظریم فعالیت‌مان را شروع کنیم. بعضی این را رعایت می‌کنند ولی بعضی تست گیری می‌کنند. سؤال اینجاست که وقتی پروتکل‌های بهداشتی تعیین نشده چگونه تست‌گیری می‌کنند؟ الان بچه‌ها در مدارس فوتبال چه آموزشی دیده‌اند؟ به عنوان مثال کودک نباید دستش را به توپ بزند و باید برای او تعریف شود که فقط با پا کار کند یا فاصله اجتماعی را رعایت کند. همه این نکات باید به او آموزش داده شود.

شیرازی افزود: من استاد دانشگاه هستم. در ترم قبلی فقط از طریق فضای مجازی تدریس کردیم و امتحان گرفتیم. در فوتبال هم باید این مسائل رعایت شوند. از والدین خواهش می‌کنم قبل از هر اقدامی صبر کنند تا مجوز لازم را بگیریم. اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ در مورد باشگاه‌ها هم همین طور است. آن‌ها باید تحمل کنند. یک عده زودتر از موعد تست گیری می‌کند که کار درستی نیست. باید صبر کنند تا ابلاغ شود و بعد این کار را انجام دهند تا بتوانیم سلامتی جان بازیکنان را تضمین کنیم. باید تمام جوانب احتیاط را رعایت کنیم تا از خطری که سلامتی همه ما را تهدید می‌کند در امان بمانیم.

7655