گزارش تسنیم/ خطاب به هیئت رئیسه فوتبال تهران: عمل به قانون را در دستور کار قرار دهید

گزارش تسنیم/ خطاب به هیئت رئیسه فوتبال تهران: عمل به قانون را در دستور کار قرار دهید

پایگاه خبری فوتبالی- تخلفی در زمان ریاست شیرازی در هیئت فوتبال تهران رخ داده است که اکنون اعضای هیئت رئیسه باید به قانون پایبند باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، منصور السادات هاشمی نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان تهران درباره انتظاراتش از رئیس آینده هیئت فوتبال تهران برای توجه به امور بانوان، اظهار داشت: از رئیس آینده انتظار داریم تیمداری بانوان در پرسپولیس و استقلال احیا شود. از شیرازی آنقدر رضایت داشتیم که هر کسی بیاید و در حد ایشان کار کند، راضی خواهیم بود. امیدوارم رئیس آینده لیگ‌های بانوان را همراهی و حمایت کند.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش بانوان، نبود اسپانسر است. مسابقات بانوان چون پوشش خبری ندارد، اسپانسرها نیز نمی‌آیند. بحث حضور استقلال و پرسپولیس فقط به خاطر برند بودن‌شان نیست و بحث‌های حمایت مالی هم مطرح است. مجموعه‌های خوبی در سوپرلیگ داریم که چون اسپانسر قوی ندارند در مرحله‌ای رها می‌شوند.

یکی از مسائلی که از زمان ریاست حبیب‌الله شیرازی در هیئت فوتبال تهران وجود داشته، این است که برادر خانم هاشمی به عنوان رئیس کمیته استیناف این هیئت فعالیت می‌کند. این در حالی است که در بند 5 ماده 62 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «رئیس، معاون و اعضای کمیته انضباطی،کمیته اخلاق و کمیته استیناف، باید کلیه شرایط مورد نیاز برای احراز وصف استقلال به شرح مندرج در بند 5 ماده 60 اساسنامه که برای رئیس و معاون کمیته حسابرسی ذکر شده را دارا باشند». بند 5 ماده 60 اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید: «رئیس و معاونان کمیته باید مستقل باشند. چنانچه در هر زمان طی چهار سال منتهی به فعالیت آنها، خود یا اعضای خانواده‌شان (همسر، فرزند، فرزند خوانده یا فرزند ناتنی، والدین، خواهر و برادر، والدین همسر و خواهر و برادر همسر) واجد یکی از شرایط ذیل شوند، دیگر عنوان مستقل ندارند:

الف- در فدراسیون و/ یا هر یک از باشگاه‌ها، لیگ‌ها، اعضا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا (و شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه آنها)، دارای سمت یا قراردادی (مستقیم یا غیر مستقیم) باشد که برای آن حق الزحمه پرداخت می‌شود و یا دارای سمتی داوطلبانه باشد که برای آن هرگونه حق الزحمه پرداخت گردد.

ب- در حسابرسی فدراسیون فوتبال چه به واسطه استخدام توسط مشاور حقوقی مستقل و چه به واسطه استخدام توسط حسابرس فدراسیون مداخله داشته باشد.

ج- در سازمانی غیرانتفاعی دارای سمت رسمی یا داوطلبانه باشد که فدراسیون فوتبال، اعضای آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ‌ها یا باشگاه‌ها به آن سازمان، سالیانه معادل حداقل هزار دلار پرداخت می‌کنند.

هاشمی در این باره گفت: شاید در اساسنامه فدراسیون چنین چیزی باشد ولی در هیئت فوتبال چنین موضوعی را ندیده‌ام، مگر اینکه آن را تغییر داده باشند. اینها شیطنت است و غیر از این نمی‌تواند باشد. این همه مسائل اساسی در دنیای فوتبال وجود دارد، چسبیده‌اند به این موضوع.

با وجودی که نایب رئیس هیئت فوتبال استان تهران می‌گوید در اساسنامه این هیئت چنین چیزی وجود ندارد و آن را شیطنت می‌داند اما باید گفت که تمامی موارد مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال برای اعضا از جمله هیئت‌های فوتبال الزام‌آور است مگر اینکه خلاف آن اجازه داده شود. در ماجرای استقلال رئیس و معاونان عملاً خلاف آنچه در اساسنامه فدراسیون آمده، اجازه داده نشده است.

این انتظار از اعضای هیئت رئیسه هیئت فوتبال تهران وجود دارد که برخلاف دوران شیرازی به قانون پایبند باشند و به هر آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده، عمل کنند. قطعاً حضور برادر نایب رئیس هیئت فوتبال استان تهران به عنوان رئیس کمیته استیناف خلاف قانون است. این اتفاق اما در دوران شیرازی رخ داده و انتظار می‌رود پس از رفتن او قانون در هیئت فوتبال تهران رعایت شود.

1999