نریمان‌جهان: امکانات لیگ آذربایجان از ایران بالاتر است/ با ادامه لیگ مخالفم

نریمان‌جهان: امکانات لیگ آذربایجان از ایران بالاتر است/ با ادامه لیگ مخالفم

خبرگزاری فوتبالی-  وینگر نفت‌چی باکو معتقد است برانکو اعتماد بنفس، فرمول قهرمانی و بهترین بودن را به خوبی بازیکنان پرسپولیس آموخته است.

به گزارش فوتبالی، سامان نریمان‌جهان بعد از درخشش در ترکیب ماشین‌سازی به نفتچی باکو پیوست و خیلی زود توانست خود را در ترکیب این تیم جا بیاندازد و گلزنی‌هایش در این تیم را آغاز کند ولی این روند فوق‌العاده برای این بازیکن با شیوع ویروس کرونا متوقف شد تا اینکه در روزهای گذشته بار دیگر تمرینات‌اش را آغاز کرد. در همین راستا گفتگویی با این وینگر 29 ساله داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

*در مورد شرایط لیگ باکو و پروتکل‌های بهداشتی اعمال شده برای شروع دوباره تمرینات کمی توضیح بدید؟ 

مردم آذربایجان هم مثل تمامی کشورهای دیگر در قرنطینه بودند. سیستمی ایجاد شده بود که هر فردی روزانه دو ساعت اجازه خروج از خانه را داشت، که قبل از آن هم باید کد ملی‌اش را به یک شماره ارسال میکرد تا خروجش از خانه را اعلام کرده باشد. ولی برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری و کنترل آن قانون جدیدی وضع شده که در یک هفته دو روز و هفته‌ بعدش سه روز کل شهر قرنطینه است به جز موارد اورژانسی هیچکس اجازه خروج از خانه را ندارد. در این بین نزدیک به یک ماه و نیم دو ماه نیز از تمرینات دور بودیم که بالاخره نزدیک به پنج روز است که تمریناتمان را دوباره شروع کرده‌ایم و روزانه در تمرینات از ما تست کرونا گرفته می‌شود تب بازیکنان و وضعیت آنها چک می‌شود. با تمام این‌ها خوشبختانه هیچکس در تیم ما به کرونا مبتلا نشده است و همه اعضای تیم در سلامت کامل به سر می‌برند.

*شرایط بدنی خودتان و تیم نفتچی چطور است؟ 

در زمان قرنطینه تمریناتمان را به صورت منظم به صورت آنلاین انجام میدادیم ولی با این حال هرگز نمی‌توان تمرینات آنلاین را با تمرین گروهی زمین چمن مقایسه کرد.این وقفه خیلی بازیکنان را از شرایط ایده‌آل دور کرده است. ولی از زمان شروع تمرینات گروهی تلاش میکنیم تا بتوانیم خودمان را به شرایط ایده‌آل قبل از قرنطینه برگردانیم دوباره آمادگی‌‌مان را بدست آوریم. مسابقات لیگ آذربایجان در تاریخ 22_23 میلادی دوباره استارت خواهد خورد.که باید تا آن تاریخ به آمادگی لازم برسیم در این چند روز آینده هم چند بازی دوستانه داریم که بدون شک خیلی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم خودمان را به شرایط ایده‌آل برسانیم. 

*در لیگ باکو موفق به گلزنی شدید در مورد اهدافتان در ادامه مسابقات کمی صحبت کنید؟ 

بدون شک لژیونر بودن یک سری معایب و یکسری مزایا دارد.مزایا از این نظر که تو جزو معدود فوتبالیست‌های کشورت هستی که خارج بازی میکنی که این خودش حسن است معایب هم از این نظر که حتما باید خیلی خوب باشی که در غیر این صورت آن تیم تو را به راحتی کنار می‌گذارد.خداراشکر توانستم در شش بازی اولم در این تیم سه پاس گل و یک گل به ثمر برسانم.خداراشکر از عملکردم خیلی راضی هستند. دوست داشتم در وحله اول باشگاهم از من رضایت داشته باشد و بعد از آن هم چون بعنوان یک بازیکن ایرانی در لیگ آذربایجان بازی میکنم بتوانم با عملکرد خوبم ایران را سربلند کنم. بیشتر بازیکنان لیگ آذربایجان با کشور ایران شهر تبریز از نزدیک آشنایی دارند. سرمربی تیم ما و مدیرعامل باشگاه هر دو در تیم ماشین سازی بازی کرده‌اند و لیگ ایران را به خوبی می‌شناسند. به همین خاطر تلاش کردم تا عملکرد خوبی داشته باشم تا مسئولین تیم از من راضی باشند که خوشبختانه تا به اینجای کار ازم راضی بودند. در وحله اول دوست دارم در تیمم موفق باشم و بعد از آن هم در مسابقات یوفا بتوانم نمایش خوبی داشته باشم به تیم‌های مهم اروپایی بروم.

*کمی در مورد تفاوت لیگ ایران و باکو برایمان بگو؟ 

راستش را بگویم خودم هم قبل از اینکه به باکو بیایم فکر میکردم سطح فوتبال ایران خیلی بالاتر از آذربایجان است ولی چنین چیزی واقعیت ندارد. این طرز فکر بخاطر عدم شناخت کافی به وجود آمده است. در حال حاضر یکی از تیم‌های لیگ آذربایجان مثل "غره باغ" در چمپیونشیپ قرار دارد و با چلسی یا با اتلتیکو بازی می‌کند و تیم دوم و سوم جدول لیگ آذربایجان هم به یوفا می‌روند مثلا به تیم رم میخورند. با آنها بازی می‌کنند.‌ مسلما تیم‌های آذربایجانی نمیتوانند در چنین دیدارهایی خیلی گل بخوردند و بدون شک چنین اتفاقی مستلزم رشد هرچه بیشتر لیگ این کشور است. من تقریبا در شش تیم لیگ ایران مثل: ماشین سازی، پیکان، گسترس فولاد، نفت تهران پرسپولیس و تراکتور حضور داشتم و قهرمانی و نایب قهرمانی را نیز تجربه کرده‌ام. ولی به جرات میتوانم بگویم، امکانات لیگ آذربایجان به مراتب خیلی بالاتر از تیم‌های لیگ ایران است. همه چیز در لیگ آذربایجان سرجای خودش است از نظر امکاناتی مثل لیگ‌های اروپایی با آن برخوردار میشود. مثلا در هیچ کدام از باشگاه‌های ایران نمیتوانی تیمی را پیدا کنی که هر بازیکنی در آن باشگاه یک اتاق اختصاصی برای خودش داشته باشد بعد از هر تمرین در اتاق خودش دوش بگیرد و شامش را هم در باشگاه بخورد و بعد از آن به خانه برود. تیم نفتچی سه زمین چمن اختصاصی دارد که در مقایسه با بهترین استادیوم‌های ایران از لول به مراتب بالاتری برخوردار است.

*به جز شما " پیمان بابایی، مهدی شریفی، پیمان کشاورز" هم در لیگ آذربایجان بازی میکنند بنظر شما سطح بازی کدام یکی از آنها بالاتر است؟

پیمان کشاورز که به تازگی در پست دفاع به تیم سابایل پیوسته است و در همین مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته، مهدی شریفی هم نمایش قابل قبولی از خودش نشان داده ولی از بین آنها پیمان بابایی در این یک سال و نیمی که لیگ آدبایجان حضور دارد گل‌های خیلی خوبی زده و عملکرد فوق العاده ای داشته است امسال هم با مهدی شریفی که هر دو آنها در سومقاییت بازی می‌کنند جزو آقای گل‌های لیگ هستند.بدون شک آنها هم دوست دارند مثل من اول برای تیمشان عملکرد خوبی داشته باشند و بعد از آن باعث افتخار ایران و ایرانی باشند.

*فکر می‌کنید با توجه به اعلام موج دوم ویروس کرونا در ایران برگزاری مسابقات در این شرایط کار درستی باشد؟ 

بنظرم به این دلیل که چنین تصمیم‌گیری‌هایی بسیار کلی است باید خیلی از مسائل را در آن در نظر گرفت. چرا که با جان افراد سروکار داریم.درست است که ما هر روز در کشورمان افرادی به کرونا مبتلا می‌شوند ولی این دلیل نمیشود که بخواهیم دستی دستی جان بازیکنان و خانواده‌های آنها را به خطر بیندازیم.بنظرم چه در لیگ ایران و چه در آذربایجان بهتر است ادامه رقابت‌های لیگ را متوقف شود چرا که بدون شک جان مردم مهم‌تر از هر رویداد دیگری حتی فوتبال است.

*شما سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارید در مورد هتریک قهرمانی توسط این تیم چه نظری دارید؟

بحث قهرمانی‌های پی در پی پرسپولیس و موفقیت‌هایش به حالا برنمی‌گردد. قهرمانی‌های این تیم از زمان حضور آقای برانکو استارت خورد. ایشان تیم را در رده پایین جدول تحویل گرفت و توانست در عرض یک سال به نایب قهرمانی برساند و دو سال پشت سر هم قهرمان لیگ کند که بدون شک این قدرت سرمربی و دانش آن را نشان می‌دهد. مثلا اگر دقت کرده باشید یک تیم مثل بارسلونا همیشه یا اول و یا دوم است این اتفاق شانسی نیست و خیلی از مسائل در موفقیت‌های پی در پی یک تیم می‌تواند تاثیر داشته باشد. بنظرم آقای برانکو اعتمادبنفس قهرمانی را به‌ پرسپولیس‌ها یاد داد. آنها راه و فرمول قهرمان شدن و بهترین بودن را به خوبی از برانکو آموختند. جدا از آن آقا یحیی هم مربی بسیار باتجربه‌ای است و دستیار باسابقه‌ای هم مثل آقای حمید مطهری دارد. به خوبی توانسته جای آقای برانکو را پر کند. به هر حال پرسپولیس بازیکنان خوب و هواداران فوق العاده‌ای دارد آن ها همیشه برای بهترین بودن تلاش میکنند و بدون شک قهرمانی لیگ امسال هم حق آنهاست.

* در بین بازیکن‌های لیگ ایران به سبک بازی چه کسی بیشتر علاقه دارید؟

در نیم فصل دوم خیلی پیگیر بازی‌های لیگ ایران نبودم و بیشترنتایج را دنبال کردم. ولی در مجموع "مهدی ترابی" خیلی عملکرد خوبی داشته در روند بردهای پرسپولیس بسیار موثر بوده است. جدا از او " عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو" که آقای گل هم بودند خیلی بازیکنان با کیفیتی هستند.

* در بین لژیونرهای حال حاضر ایران عملکرد چه کسی را بهتر می‌دانید؟

بنظرم "علی قلی‌زاده" مهاجم باشگاه شارلوا بسیار بازیکن باتکنیکی است و بهترین لژیونر ایرانی هم بدون شک "علیرضا جهانبخش" است.

*در مصاحبه‌ای گفته بودید که برای شادی گل‌هایتان در قرنطینه تمرین کردید؟

این را در جایی به صورت شوخی گفتم. چرا که من ترک هستم در آذربایجان هم بازی میکنم. به همین دلیل در دوران قرنطینه کمی رقص آذری برای شادی بعد از گلم تمرین کردم تا در صورت گل زدن از آن استفاده کنم.( باخنده).

*اگر از تیمی در لیگ ایران پیشنهادی داشته باشید حاضر هستید از لیگ آذربایجان جدا شوید؟

نزدیک به دو سال با نفتچی قرارداد دارم و فعلا به جدایی از این تیم فکر نمی‌کنم. ولی اینجا را خیلی دوست دارم و احساس راحتی میکنم.بعد از دوران قرنطینه و در زمان شروع دوباره تمریناتمان مدیرعامل باشگاه با دیدن من گفت که دوست داری سال بعد هم قراردادت را با ما تمدید کنی که من هم گفتم: با کمال میل این کار را خواهم کرد.

7413