محرومیت یک جلسه ای دله الی به علت تمسخر آسیایی ها و ویروس کرونا

محرومیت یک جلسه ای دله الی به علت تمسخر آسیایی ها و ویروس کرونا

پایگاه خبری فوتبالی - دله الی هافبک تاتنهام توسط اتحادیه فوتبال انگلیس به علت پیامی که در صفحه خود در شبکه های اجتماعی در مورد تمسخر یک مرد شرق آسیایی و ویروس کرونا منتشر کرده بود، با یک جلسه محرومیت مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، الی 24 ساله در ماه فوریه ویدیویی از خودش در اسنپ چت منتشر کرده بود که در زمان آغاز شیوع کرونا در اروپا، تصویری از یک مرد آسیایی منتشر کرده بود و او را مسخره کرده بود. ملی پوش انگلیسی علاوه بر محرومیت یک جلسه ای با 50 هزار پوند جریمه مواجه شد و قرار شد که در یک دوره آموزشی حضور پیدا کند. بدین ترتیب دله الی بازی حساس تاتنهام و منچستریونایتد در روز 30 خرداد را از دست می دهد.

الی ویدیویی منتشر کرده بود که در آن خودش در  سالن انتظار فرودگاه، ماسک زده بود و بعد از آن یک مرد آسیایی را به هوادارانش نشان می داد و بعد از آن تصویری از ژل ضدعفونی دست منتشر کرده بود. الی البته خیلی زود این ویدیو را پاک کرد و از هوادارانش عذرخواهی کرد. البته او مدعی است که مقصر اصلی یکی از دوسانش بوده که ویدیویی که در اکانت خصوصی او بوده را به رسانه ها فروخته است. الی در بیانیه ای توضیح داد:" در پاسخ به تصمیم فدراسیون فوتبال اتگلیس می خواهم دوباره از تمامی افرادی که به خاطر رفتار من ناراحت شده اند، عذرخواهی کنم. این یک شوخی بسیار بد در مورد ویرویی بود که حالا خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کردیم ما را تحت تاثیر قرار داده است.از فدراسیون فوتبال انگلیس تشکر می کنم که رفتارهایم نژادپرستانه نبودند چرا که من به هیچ وجه نژادپرستی را قبول ندارم. همه ما باید مراقب صحبت ها و رفتارهای خود باشیم."

تا کنون بیش از 41 هزار نفر در انگلیس به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.