باشگاه رومانیایی با کمک مردم از ورشکستگی ناشی از کرونا نجات پیدا کرد

باشگاه رومانیایی با کمک مردم از ورشکستگی ناشی از کرونا نجات پیدا کرد

پایگاه خبری فوتبالی - بحران ویروس کرونا شرایط بحرانی باشگاه دینامو بخارست را از قبل هم خراب کرد اما این مسئله باعث شد تا هواداران دست به کار شوند تا باشگاهشان به یکی از بزرگترین ها در اروپا تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی، بنیاد "فقط دینامو بخارست" در سال 2018 تشکیل شده است که شش هزار هوادار دینامو در آن عضویت دارند و با جمع آوری کمک های مالی توانسته اند که باشگاهشان را از بحران نجات بدهند. لونوت زاینئا رییس این بنیاد خیریه گفت :"این که بازیها برگزار نشوند، کار را خیلی مشکل می کرد اما مردم فهمیدند که با بیماری یا بدون آن،با بحران یا بدون آن، دینامو به انها نیاز دارد و از او حمایت کردند."

بنیاد "فقط دینامو بخارست" با حراج کردن پیراهن و دیگر اشیای باشگاه و فروش بلیت برای یک مسابقه مجازی فیفا مجموعا 360 هزار یورو جمع آوری کردند و بدین ترتیب دستمزد بازیکنانشان را پرداختند و کمک کردند تا باشگاه دینامو بتواند به فعالیت در لیگ دسته اول فوتبال رمانی ادامه بدهد.

در نقطه مقابل بنیاد خیریه "فقط دینامو بخارست" با این کمک صاحب ده درصد سهام باشگاه شد و بدین ترتیب آنها به سهامداران اصلی باشگاه تبدیل شدند و در آینده نیز در تصمیم های باشگاه نقش خواهند داشت.