آخرین اخبار از سری‌آ؛ ارسال پروتکل‌های جدید برای تایید به وزارت ورزش

آخرین اخبار از سری‌آ؛ ارسال پروتکل‌های جدید برای تایید به وزارت ورزش

خبرگزاری فوتبالی – پروتکل‌های جدیدی که مورد تایید باشگاه‌های سری‌آ است از طریق فدراسیون فوتبال ایتالیا به وزارت ورزش این کشور ارسال شد.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، فدراسیون فوتبال ایتالیا پروتکلی جدید و ۱۴ صفحه‌ای را برای وزیر ورزش این کشور فرستاده تا تایید او برای بازگشت تیم‌ها به تمرینات را بگیرد. چندی پیش بازیکنان و تیم‌های حاضر در سری‌آ پروتکل‌های ایجاد شده را به دلیل «احتمال قرنطینه شدن کل اعضای تیم به خاطر ابتلای یک نفر به کرونا» نپذیرفته بودند زیرا دیگر کشورها مانند اسپانیا و آلمان روشی متفاوت در پی گرفته‌اند. آن‌ها معتقدند تنها خود آن بازیکن مبتلا شده باید قرنطینه شود نه تمام اعضا.
پروتکل جدید توسط باشگاه‌های سری‌آ رویت و به فدراسیون فوتبال ایتالیا اهدا شده تا تاییدیه آن توسط وزارت ورزش گرفته شود. حکم نهایی و تایید آن تا چند روز آینده دریافت خواهد شد تا تیم‌ها بتوانند تمرینات گروهی خود را به طور کامل و نه با رعایت فاصله اجتماعی، برگزار کنند.
در پروتکل جدید چند شرط جدید دیگر هم وجود دارد. مثلا بازیکنان می‌توانند در صورتی که از ماشین شخصی استفاده کنند با رعایت اصول بهداشتی به خانه برگردند.
همچنین در صورت ابتلای یک بازیکن، آن بازیکن کاملا قرنطینه شده و سپس تمام تیم در یک ساختمان دیگر (به طور مثال هتل) قرنطینه خواهند شد. تفاوت آن با دفعه قبل این است که دیگر این بار به طور اتوماتیک همه ۲ هفته قرنطینه نخواهند شد و تمرینات می‌تواند ادامه پیدا کند اما بازیکنان با فامیل‌ و آشنایان و تیم‌های دیگر ارتباطی نخواهند داشت.
اسکای اسپرت اعلام کرده به احتمال زیاد این پروتکل تایید شده و ممکن است بازی‌های سری‌آ از تاریخ ۱۳ ژوئن ادامه یابد.

1101