پیشنهاد جالب و ارزشمند فیفا به فدراسیون فوتبال ایتالیا

پیشنهاد جالب و ارزشمند فیفا به فدراسیون فوتبال ایتالیا

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون بین المللی فوتبال در اقدامی جالب و البته عجیب، تمایل خود را برای تغییر نام ورزشگاه معروف و تاریخی المپیکوی پایتخت ایتالیا اعلام کرده است.

به‌ گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی و اروپایی و همچنین وب سایت رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال، رئیس این فدراسیون بین المللی که به 'فیفا' مشهور است، به مقامات و مسئولان فدراسیون فوتبال کشور ایتالیا پیشنهاد کرده است که نام ورزشگاه قدیمی، تاریخی و با سابقه‌ی المپیکو در شهر رم، پایتخت کشور چکمه ای را تغییر دهند. فیفا و ریاست این نهاد بین المللی حتی گزینه ای نیز به عنوان نام جایگزین پیشنهادی به مقامات ایتالیایی ارائه داده است که پیشنهاد فیفا، تغییر نام به ورزشگاه 'پائولو روسی' می باشد.

جیانی اینفانتینو در جریان ملاقات با مقامات فدراسیون های تابعه و زیر مجموعه‌ی این نهاد بین المللی که در بستر فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، چنین گفت: "امیدوارم ورزشگاه المپیکوی شهر رم تغییر نام پیدا کرده و به نام پائولو روسی نامگذاری شود. به خاطر دستاوردهایش، پائولو روسی شایسته‌ی این کار است."

پائولو روسی، اسطوره‌ی فوتبال ایتالیا که چهل و هشت مسابقه‌ی ملی و بیست گل زده در کارنامه‌ی دوران حرفه ای فوتبال خود دارد و همچنین با تیم ملی فوتبال ایتالیا، قهرمان رقابت های جام‌ جهانی در سال 1982 به میزبانی کشور اسپانیا شده است.

این اسطوره‌ی ایتالیایی البته هیچ وقت در هیچ کدام از تیم‌ های مشهور پایتخت یعنی آ اس رم و لاتزیو بازی نکرده است. پائولو روسی در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی چشم از جهان فرو بست.

9404