گزارش روز: از مدعیان قهرمانی تا فانوس به دستان؛ اوضاع در بوندس‌لیگا از چه قرار است؟

گزارش روز: از مدعیان قهرمانی تا فانوس به دستان؛ اوضاع در بوندس‌لیگا از چه قرار است؟

خبرگزاری فوتبالی – بوندس‌لیگا بین ۵ لیگ معتبر اروپایی اولین لیگی است که به فوتبال برمی‌گردد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۶ می، بازی‌های این لیگ را تماشا کنند اما شاید بسیاری از هواداران شرایط جدول را از خاطر برده باشند.
به گزارش خبرگزاری فوتبالی، در حال حاضر وضعیت لیگ آلمان به شرح زیر است:
جنگ قهرمانی
بایرن مونیخ در حال حاضر در صدر جدول حضور دارد و به همراه فلیک می‌خواهد باز هم قهرمان شود. در رده دوم، دورتموند با ۴ امتیاز کمتر از صدرنشین قرار دارد و با ۵ امتیاز بیشتر از لایپزیگ رده سومی حاشیه امنیتی خوبی برای خودش ایجاد کرده است. شاید مهم‌ترین بازی در ادامه فصل برای مدعیان، دیدار ۳ هفته آینده بین بایرن و دورتموند یا «درکلاسیکر» باشد.
سهمیه‌های اروپایی
از رده دوم تا پنجم تنها ۴ امتیاز فاصله وجود دارد. دورتموند، لایپزیگ، مونشن گلادباخ و لورکوزن رده‌های دوم و پنجم را در اختیار گرفته‌اند و شانس کسب سهمیه دارند اما تنها ۳ تیم از این جمع به همراه بایرن به لیگ قهرمانان صعود می‌کنند.رتبه‌ ششم تا نهم هم در اختیار شالکه، ولفسبورگ، فرایبورگ و هوفنهایم قرار دارد که همه شانس خوبی برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارند. رتبه پنجم و ششم جدول به لیگ اروپا صعود می‌کنند.
سقوط
پادربورن ۱۶ امتیازی و وردربرمن ۱۸ امتیاز کاندیدهای اصلی هستند اما دوسلدورف و ماینتز هم باید تلاش خود را برای فرار از شرایط موجود انجام دهند.
صعود به بوندس لیگا
آرمینیا بیله‌فلد، اشتوتگارت و هامبورگ با احتمال زیادی فصل آینده در بوندس لیگا حضور خواهند داشت.
کفش طلا
لواندفسکی با ۲۵ گل در صدر جدول آقای گلی قرار گرفته و ورنر با ۴ گل کمتر در رده دوم حضور دارد. اریک هالند از رتبه‌های اول دور است اما در ۸ بازی اخیر خود در لیگ برای دورتموند ۹ گل به ثمر رسانده است.

1101