نوستالژی/ پايان عمر فوتبال تهران با قهرمانى استقلال

نوستالژی/ پايان عمر فوتبال تهران با قهرمانى استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- يازدهمين دوره جام باشگاههاى تهران با شركت ١٦ تيم از ارديبهشت ١٣٧٠ آغاز شد و با قهرمانى استقلال در چهارم بهمن ماه به پايان رسيد.

به گزارش فوتبالی، سال ٧٠ سال بسيار شلوغى در فوتبال ايران بود، برگزارى اولين دوره جام آزادگان، برگزارى جام حذفى تهران و جام حذفى كشور و انجام دو دوره از مسابقات جام باشگاههاى آسيا و جام در جام آسيا و همچنين برگزارى اردوهاى تيم ملى و شركت تيم ملى اميد در مسابقات مقدماتى المپيك بارسلون يك فصل بسيار پرترافيك را در فوتبال ايران قرار داد.

استقلال سال هفتاد را با بهترين تيم تاريخش آغاز كرد، حفظ شاكله فصل قبل و اضافه شدن نفراتى مانند: اميرموسوى نيا، ميرشادماجدى، مجيدنامجومطلق، رضانعلچگر و بازگشت جعفرمختاری فر از مصدوميت به تيم پرمهره سال ٦٩ استقلال در سال ٧٠ يك چهره كهكشانى داده بود. در اين فصل با آمدن بونژاك مجارى استقلال براى اولين بار در فوتبال ايران با سيستم سه پنج دو بازى كرد.

رفتن جوادزرينچه و كورش تشت زر به كشاورز را بايد مهمترين خروجيهاى اين فصل استقلال ناميد.

آبيها در اين فصل با ١٠ برد و ٥ تساوى با ٢٥ امتياز به پنج سال سلطه پرسپوليس پايان دادند و قهرمان تهران شدند. مصدوميت نامجومطلق در بازى با پاس و مصدوميت قلعه نويى در بازى با كشاورز سبب شد تا اين دو بازيكن مدتهاى طولانى از ميادين دور باشند.

سرانجام در چهارم بهمن هفتاد در يك روز بسيار سرد و برفى آخرين دوره جام باشگاههاى تهران كه از سال ١٣٦٠ آغاز شده بود با قهرمانى استقلال پورحيدرى به پايان رسيد و براى هميشه به تاريخ پيوست تا در دهه هفتاد فصل جديدى از فوتبال در ايران با برگزارى ليگ سراسرى رقم بخورد.

مسابقات جام باشگاههاى تهران در دهه شصت و در اوج جنگ تحميلى گرمابخش فوتبال در سطح تهران و در كل كشور بود كه خاطرات فراوان و شيرين اين بازيها در اذهان علاقه مندان به فوتبال به ياد مانده است.

خوشا آن دوران و خوشا آن روزها كه فوتبال جور ديگرى بود.

7413