۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت پنجم: قیصر همیشه قهرمان

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت پنجم: قیصر همیشه قهرمان

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت پنجم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی کارلوس آلبرتو پریرا، فرانس بکن باوئر و اسون گوران اریکسون می‌پردازیم.

۵۵- کارلوس آلبرتو پریرا
او هم جزء کسانی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی قهرمان جام جهانی شده است. پریرا در آسیا هم بسیار موفق بود و توانست به همراه عربستان و کویت قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. او در جام جهانی ۲۰۱۰ سرمربی تیم آفریقای جنوبی بود اما شاگردانش اصلا نمایش موفقی نداشتند.
۵۳ – فرانس بکن باوئر
قیصر فوتبال آلمان دوبار به همراه تیم ملی کشور پیاپی به فینال جام جهانی رسید . آلمان تحت هدایت او یک بار قهرمان و یک‌بار هم مغلوب مارادونای افسانه‌ای شد. دوران مربیگری باشگاهی او با مارسی و قهرمانی در فرانسه آغاز شد و با قهرمانی بایرن در بوندس لیگا و جام یوفا ادامه یافت. ماتئوس درباره بکن باوئر می‌گوید: او از شخصیتش در مربیگری استفاده می‌کرد. فوتبال فقط یک بازی فیزیکی نیست و روانشانسی هم در آن جریان دارد.
۵۲- اسون گوران اریکسون
مربیان کمی با فرگوسن درگیری داشته‌اند اما تونسته‌اند در دنیای مربیگری بمانند و بدرخشند. اریکسون یکی از این افراد است که در تیم‌های باشگاهی فوق‌العاده بوده اما در بازی‌های ملی خیر زیرا یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ انگلیس زیر نظر فرگوسن هیچ موفقیتی کسب نکرد.
اریکسون با لاتزیو توانست در سری‌آ، جام حذفی، جام برندگان اروپا و سوپر کاپ اروپا قهرمان شود و دورانی پرافتخار برای بیانکو چلستی بسازد. اریکسون با رم، بنفیکا و سمپدوریا هم توانست جام بگیرد و یکی از موفق‌ترین‌ها باشد.

1101