گزارش روز؛ فیفا ۲۱ بهتر خواهد بود یا PES21؟

گزارش روز؛ فیفا ۲۱ بهتر خواهد بود یا PES21؟

پایگاه خبری فوتبالی – بازهم به تاریخ انتشار دو بازی فیفا و PES نزدیک می‌شویم و یک سوال مهم برای هواداران پیش می‌آید: کدام بازی در نسخه جدیدش بهتر ظاهر شده؟
به گزارش فوتبالی، دو بازی FIFA و PES هر سال با تغییرات گسترده وارد بازار می‌شوند تا هواداران فوتبال را برای یک سال سیراب نگه دارند. نسخه جدید این بازی‌ها طبق معمول در مهر ماه منتشر می‌شود اما این بار کدام شرکت موفق‌تر ظاهر شده است؟
گرافیک کدام یک بهتر خواهد بود؟
در این دو بازی گرافیک بسیار بالا است و هر دو شرکت می‌دانند این مسئله چقدر برای هواداران مهم است. کونامی از موتور فاکس انجاین و EA از فراستبیت ۳ استفاده می‌کند اما مسئله این‌جاست این دو بازی برای اولین بار روی کنسول‌های نسل نهم یعنی PS5 و XBOX X منتشر می‌شود و باید دید این دو بازی چگونه در این کنسول‌ها  اجرا می‌شود.

گزارش روز؛ فیفا ۲۱ بهتر خواهد بود یا PES21؟


کدام بازی تیم‌های بیشتری دارد؟
بازی فیفا سابقه بهتر و بیشتری در زمینه خرید حق استفاده از باشگاه‌ها دارد و در فیفا ۲۰ هم بیش از ۳۷ لیگ و ۷۰۰ تیم حضور داشتند. در حالی که PES تنها ۲۴ لیگ را در اختیار داشت اما مسئله این‌جاست کونامی در زمینه نام‌های انحصاری بهتر عمل کرده و هیچ بازی کامپیوتری جز PES اجازه نخواهد داشت تا از نام یوونتوس استفاده کند. کونامی امسال حق استفاده از نام منچستریونایتد را هم خریده اما قابلیت استفاده از این نام انحصاری نیست.
گیم پلی کدام بازی بهتر خواهد بود؟
مهم‌ترین بازی برای علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری گیم پلی است. فیفا را «شبیه‌ساز» فوتبال می‌دانند که در دنیا طرفداران بسیاری دارد اما کونامی هم بیکار ننشسته و قول یک بازی بدون باگ‌ و با بهبودی زیاد در زمینه گیم پلی داده است.

گزارش روز؛ فیفا ۲۱ بهتر خواهد بود یا PES21؟


کدام بازی مود‌های بهتری دارد؟
هر دو بازی مودهای محبوب انحصاری مانند مسترلیگ و کریر دارند. فیفا مود ویژه‌ای به نام ولتا در آخرین نسخه ارائه داد تا یک قدم از PES جلو باشد هرچند که این حالت مورد استقبال شدید قرار نگرفت. در جدیدترین نسخه PES اما قرار است بازی‌های یورو به صورت انحصاری وجود داشته باشد.
کدام بازی ارزان‌تر است؟
در زمینه قیمت، کونامی بهتر عمل کرده و از قیمت کمتری برای فروش استفاده می‌کند. نسخه قبلی فیفا ۶۰ پوند قیمت داشت در حالی که برای خرید PES باید ۵۰ پوند هزینه می‌کردید و به نظر می‌رسد نسخه‌های جدید هم چنین قیمتی داشته باشند. هرچند که نسخه‌های ویژه (قهرمانان و ICON) هر دو بازی قیمت‌های بالاتری خواهند داشت.