۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت سوم: کارگر آب و قهرمانی در جام جهانی

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت سوم: کارگر آب و قهرمانی در جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت سوم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی سپ هربرگر، لئو بین هاکر، مارچلو بیلسا و دیده دشان می‌پردازیم.

۸۰ – سپ هربرگر
قهرمانی آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۵۴ در حضور مجارستان افتخار کمی نبود که هربرگر به آن رسید. بسیاری از عبارات کلیشه‌ای و معروف مانند «فوتبال ۹۰ دقیقه است» برای اولین بار از دهان او بیرون آمده است. هربرگر که مدتی هم عضو نازی بوده را بنیان‌گذار فوتبال آلمان پس از جنگ جهانی می‌دانند. او ۳۲ سال در تیم ملی آلمان مربگری کرد.
۷۸- لئو بین‌هاکر
او مربیگری را در ۲۳ سالگی آغاز کرد و در اولین تجربه هم شکست خورد اما ۳ قهرمانی متوالی با رئال مادرید در لالیگا، قهرمانی در هلند با دو تیم آژاکس و فاینورد و هدایت ترینیداد و توباگو به جام جهانی ۲۰۰۶ جزء موفق‌ترین تجربیات این مربی هلندی بوده که در ۴۴ سال هدایت ۱۹ تیم را برعهده داشت.
۷۹ – مارچلو بیلسا
او در ۲۵ سالگی از بین ۳۰۰۰ بازیکن آماتور برای تیمش ۲۰ نفر انتخاب کرد تا نشان  دهد تا چه حد برای کارش ارزش قائل است. بیلسا را به آنالیزهایش قوی و علمی‌اش می‌شناسند و حتی دیگو سیمئونه، پوچتینو و گواردیولا از او به عنوان تاثیرگذارترین مربیان زندگی‌شان نام برده‌اند.
۷۳ – دیدیه دشان
او از اریک کانتونا لقب «کارگر آب» گرفته. کارگران آب، از منابع مختلف آب جمع می‌کردند وبه حانه‌ها می‌بردند و کانتونا هم متعقد بود دشان در قلب خط دفاعی توپ را از مهاجمان حریف می‌گیرد اما به بازیکنان «بااستعدادتر» می‌دهد که نوهی گنایه به دشان بود.
دشان با موناکو به فینال لیگ قهرمانان رسید، با مارسی قهرمان فرانسه شد و در نهایت با قهرمانی در جام جهانی افتخاری بزرگ برای فرانسه به ارمغان آورد. حالا او به عنوان بازیکن ومربی تجربه قهرمانی در این جام را دارد.

1101