سوژه روز؛ نقش مهم موسوی در انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی استقلال

سوژه روز؛ نقش مهم موسوی در انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- عضو سابق هیات مدیره استقلال نقش مهمی در انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال داشت.

به گزارش فوتبالی، قطعا خاطرتان هست که بعد از منتفی شدن بازگشت استراماچونی به ایران، اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست وقت استقلال، در قطر مذاکرات مثبتی با یک مربی ایتالیایی به نام جیانی دی‌بیاسی داشت و قرار بود این مربی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شود که این موضوع منتفی شد تا فرهاد مجیدی جای استراماچونی را روی نیمکت استقلال بگیرد.

در همان مقطع( دی ماه سال گذشته) نیکولو اسکیرا خبرنگار گازتا دلو اسپورت مدعی شد وزیر ورزش با این مربی ایتالیایی مخالفت کرده و ترجیح داده مجیدی سرمربی استقلال شود.

حالا و بعد از گذشت ماهها از آن ماجرا جزئیات بیشتری از دلیل اینکه مجیدی به جای دی‌بیاسی سرمربی استقلال شد، منتشر شده است.

عبدالرضا موسوی عضو هیات مدیره استقلال که روزهای پرخبری را پشت سر می‌گذراند، در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه فرهیختگان به ماجرای ملاقاتش با وزیر ورزش قبل از ورودش به استقلال اشاره و تائید کرده که در آن جلسه صحبت تامین پول دی‌بیاسی هم مطرح شده بود:" اعلام کردم در این برهه زمانی آوردن سرمربی خارجی دیگری برای استقلال در این شرایط به‌صلاح نیست و بهترین گزینه درحال‌حاضر برای این تیم فرهاد مجیدی است. این در حالی است که دو سه هفته قبل از آن اسم مجیدی برای جانشینی استراماچونی مطرح شده بود، اما هجمه‌ای که ایجاد شد این مربی را وادار به عقب‌نشینی کرده و موجب شده بود تا در آن زمان فرهاد، سرمربیگری استقلال را قبول نکند و پرونده او از طرف وزارت و باشگاه استقلال بسته شده بود. با این حال با تاکید و اصراری که داشتم بار دیگر به وزیر گفتم الان مجیدی با توجه به‌شرایط، بهترین انتخاب برای سرمربیگری استقلال است."

موسوی در ادامه صحبتش به تماسش با مجیدی اشاره کرده:" وزیر گفت مجیدی نمی‌آید چون سه‌هفته قبل به او سرمربیگری استقلال پیشنهاد شد، اما نیامد؛ ولی من تلاش کردم این اتفاق رخ دهد. همان لحظه با امیر سلطانی تماس گرفتم و از او خواستم به مجیدی بگوید که با من تماس بگیرد و بلافاصله برای اولین‌بار او با من تماس گرفت و باهم صحبت کردیم. ما از قبل هیچ ارتباطی باهم نداشتیم و این تماس و صحبت برای اولین‌بار انجام می‌شد. در این تماس به فرهاد مجیدی گفتم حاضری سرمربیگری استقلال را قبول کنی که او پاسخ داد اگر شرایط مهیا باشد باعث افتخارش است که به تیم محبوبش خدمت کند."

و اینگونه پرونده حضور دی‌بیاسی در استقلال مختومه اعلام شد. ادامه صحبتهای موسوی را بخوانید:" به وزیر گفتم که مجیدی اوکی داده و لطفا پرونده دی بیاسی را ببندید. همان شب هم با مجیدی برای یک سری توضیحات، جلسه برگزار کرده و به او گفتم شما مسائل فنی را به‌عهده بگیر و من هم به‌عنوان یک هوادار تیم را کمک می‌کنم و پشتیبانت هستم. این درحالی بود که هنوز تا آن زمان حکمی برای حضورم در هیات‌مدیره باشگاه صادر نشده و فقط یک هوادار بودم و روی حساب صحبتی که کردم مجیدی، سرمربیگری استقلال را قبول کرد. البته در آن زمان هم مجیدی و هم وکیلش در مصاحبه‌ای عنوان کردند که اگر هر فرد دیگری به‌ جز موسوی با وی صحبت می‌کرد، بعید بود سرمربیگری استقلال را قبول کند و با توجه به قول‌ها و قوت‌قلبی که موسوی داد، حاضر شده به نیمکت این تیم برگردد. تا آن زمان هیچ پستی نداشتم و فقط به‌عنوان یک هوادار، فرهاد را برای سرمربیگری استقلال راضی کردم. در واقع با تصمیم و پافشاری‌ای که داشتم مجیدی سرمربی استقلال شد. قرارداد مجیدی هم در دفتر من تنظیم شد و او هم به‌عنوان سرمربی کارش را آغاز کرد."

1984