مصاحبه جنجالی مورینیو با مارکا؛ رئال مادرید من بهترین تیم اروپا بود

مصاحبه جنجالی مورینیو با مارکا؛ رئال مادرید من بهترین تیم اروپا بود

پایگاه خبری فوتبالی – خوزه مورینیو این  بار در یک گفت و گو با مارکا حاشیه‌ساز شد. او گفته رئال مادرید تحت هدایت او بهترین تیم اروپا بوده است.
به گزارش فوتبالی، خوزه مورینیو در جدیدترین گفت و گوی خود با مارکا حرفه‌های جالبی زده است.
سرمربی تیم تاتنهام درباره زندگی در لندن می‌گوید: اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم بیشتر از هر دوران دیگری در خانه فوتبال می‌بینم، آنالیز می‌کنم و از تیم‌ها و مربیان دیگر یاد می‌گیرم. دلم برای فوتبال و دنیا تنگ شده اما باید صبور و مراقب باشیم. این مسئله یک جنگ برای ما است و هر کس باید وظیفه خود را ایفا کند. ادامه فصل؟ اگر بتوانیم ۹ بازی باقی‌مانده را انجام دهیم برای همه خوب می‌شود. برای فوتبال و لیگ برتر هم خوب می‌شود و یک نشانه خوب است. برگزاری پشت درهای بسته؟ دوست دارم فکر کنم که فوتبال هیچ‌وقت پشت درهای بسته برگزار نمی‌شود زیرا دوربین‌ها همه جا خواهند بود مردم آن را می‌بینند. اگر روزی بخواهیم در ورزشگاه خالی بازی کنیم هرگز آن‌چنان خالی نخواهد بود.
مورینیو درباره حضور در رئال مادرید و رکورد امتیازی که در فتح لالیگا بر جای گذاشت گفت: سخت است تا بگویم آن امتیاز را به عنوان بالاترین امتیاز دوران مربیگری‌ام در نظر بگیرم یا خیر اما مطمئنم لحظه بسیار مهمی بود زیرا در دورانی قرار داشتیم که بارسلونا قهرمان می‌شد. خاتمه دادن قهرمانی‌های بارسلونا با کسب چنان امتیازی، آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند زیرا ما به بهترین شیوه ممکن رکورد شکستیم. تنها قهرمانی در لالیگا نبود و ما تاریخ‌سازی کردیم. شکست مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان یک ناامیدی بود؟ بله. آن فصل رئال مادرید بهترین تیم اروپا و اسپانیا بود و به همین دلیل سخت بود تا شکست مقابل بایرن مونیخ را هضم کنیم.

مصاحبه جنجالی مورینیو با مارکا؛ رئال مادرید من بهترین تیم اروپا بود
سرمربی رئال درباره قهرمانی با رئال در حضور بهترین تیم بارسلونای تاریخ و رمز موفقیتش گفت: فکر می‌‌کنم پیدا کردن بهترین روش بازی‌مان یک کار اساسی بود. ما یک شخصیت ساختیم که مناسب آن وضعیت و کیفیت بازیکنانمان بود. البته استعداد عظیم بازیکنان و درک بین آن‌ها هم وجود داشت که مهم‌ترین مسئله برای من بود. همه با یک جاه‌طلبی بزرگ برای قهرمان متحد بودند. آغاز سخت در لالیگا و شکست در بازی‌های ابتدایی در آن دوران؟ با توجه به مقاومت تیم به راحتی از آن مرحله گذشتیم. ما احساس کردیم بهترین هستیم و با این ذهنیت مقابل همه بازی کردیم. ما یک تیم مانند صخره بودیم. مجموع کیفیت بازیکنان و نهایت انگیزه‌شان با هم ترکیب شد تا نتیجه فوق‌العاده‌ای در تیم بگیریم.
سرمربی سابق رئال درباره برد ۲-۱ در ال‌کلاسیکو در نیوکمپ و نزدیک شدن به قهرمانی گفت: خاطرات خوبی بودند. برد مقابل بارسا برای ما خوب بود اما مساوی هم نتیجه بدی به نظر نمی‌رسید. وقتی خودمان را اماده می‌کردیم به بازیکنانم گفتم می‌خواهیم این بازی را ببریم. آن‌ها احساسات داشتند و بالاتر از این‌ها فشار زیادی را حس می‌کردند. حریف در خانه بازی می‌کرد و ما آن‌ها را در ضد حملات کشتیم. وقتی مساوی کردند ما در ضد حمله گل زدیم و در پایان احساساتمان در کسب هدف غرق شد. به خاطر دارم که می‌گفتند رئال ریتم راک اند رول دارد و از ضد حملات استفاده می‌کند. ما خیلی شفاف سبک بازی‌مان را به همه گفتیم. در دفاع، سازمان‌ یافته بازی می‌کردیم و هر کس می‌دانست در زمین چگونه بازی کند. نظم زیادی پشت تیم بود و می‌توانستیم ضدحملات را بسیار خطرناک و سریع انجام دهیم و همیشه با نگاه رو به جلویمان به سمت دروازه حریف خطرناک باشیم. بازیکنان بزرگی داشتیم که مانند یک تیم واقعی بازی می‌کردند.

مصاحبه جنجالی مورینیو با مارکا؛ رئال مادرید من بهترین تیم اروپا بود


مورینیو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «رونالدو نقشی اساس در تیم داشت اما از نظر او کلیدی‌ترین بازیکن چه کسی بود» گفت: دوست ندارم درباره تک‌تک افراد صحبت کنم. نه کریستیانو و نه کس دیگر. هر کس نقش مهمی در تیم داشت. همه می‌خواستند برنده شویم و اهمیت این مسئله را می‌دانستند زیرا با تمام وجود به اهدافمان می‌اندیشیدند. برای مثال کایخون و گرانرو خیلی کم در ترکیب اصلی بودند اما نقشی مهم برای ما داشتند. واقعیت این بود که آن تیم شایسته قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان بود. در هر کشوری قهرمان شده‌ام اما قهرمانی در لالیگا در کجای کارنامه‌ام قرار می‌گیرد؟ فتح لالیگا، هتریک شخصی‌ام بود! اگر لیگ پرتغال را کنار بگذاریم در ایتالیا و انگلیس و در اسپانیا برنده شده بودم.  هنوز هم تنها مربی هستم که این کار را انجام داده‌ام. واقعیت این است که می‌خواستم در تاریخ فوتبال این‌گونه بمانم اما آن قهرمانی با رئال را واقعا دوست داشتم.
مورینیو در پایان درباره رفع اتهام دفاعی بودنش و اینکه جز رکورد ۱۲۱ گل در لالیگا چه حرفی دارد گفت: ببینید... چیزی نمی‌گویم. کتاب تاریخ آن‌ جا است و چیز بهتری نمی‌توانم درباره آن بگویم. در پایان هر چیزی در تاریخ مانده اهمیت دارد. آن مسئله و کسانی که در دوران مربیگری من توانسته‌اند پیشرفت کنند و من به فوتبال آن‌ها کمک کرده‌ام.

1101