استقلال به شرمن ۴۸ هزار دلار داده نه ۴۸۰ هزار دلار

استقلال به شرمن ۴۸ هزار دلار داده نه ۴۸۰ هزار دلار

پایگاه خبری فوتبالی- پرداخت 480 هزار دلاری استقلال به یک ایجنت، حاصل یک اشتباه تایپی بوده است!

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل بود که روزنامه ایران‌ورزشی در گزارشی از پرداخت نزدیک به نیم میلیون دلار به یک ایجنت خبر داد. در بخشی از این گزارش آمده بود:" در میان مبالغی که به شفر و دستیارانش، الحاجی گرو و نیومایر و دیگران پرداخت شده و به تصویب هیأت مدیره رسیده، یک پرداخت 480 هزار دلاری به آقای شرمن دیده می‌شود. شرمن همان ایجنتی است که از طریق وینفرد شفر به باشگاه استقلال متصل شده بود و پرداخت 480 هزار دلاری به او تنها در صورتی توجیه‌پذیر است که استقلال به واسطه او 4.8 میلیون دلار خرید کرده باشد. تنها در این صورت است که باشگاه استقلال می‌تواند 10 درصد از این مبلغ معادل 480 هزار دلار را به شرمن بپردازد.آیا باشگاه استقلال چنین خریدی به واسطه شرمن داشته؟ 4 میلیون و 800 هزار دلار در سال 97، برابر با قیمت 10 بازیکن در قواره شیخ دیاباته بود! تناقض و ابهام در سندهای موجود در باشگاه استقلال اما این سؤال را مطرح می‌کند که باشگاه استقلال بابت چه موضوعی، مبلغ 480 هزار دلار را به یک ایجنت پرداخت کرده است؟"

این گزارش در توئیتر خبرنگار این روزنامه هم منتشر شد و جالب اینکه علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال، چنین پرداختی را تکذیب کرد.

خطیر در واکنش به این گزارش، اعلام کرده رقم پرداختی به شرمن، 48 هزار دلار بوده نه 480 هزار دلار. وقتی خبرنگار ایران‌ورزشی گفته یکی از اعضای هیات مدیره دقت این سند را تائید کرده، معاون استقلال در جواب او نوشته:" اين سند پيوست دارد و مطمئنا ٤٨ هزار دلار بيشتر نبوده. اتفاقا مشكل ما هم همين تاييد و تكذيب هاي غرض ورزانه است. اون دوست عزيز هم سند مادر ٤٨٠ هزارتايی را هم بده به رسانه جهت شفاف سازی و تنوير افكار عمومی"

بر اساس اطلاعات فوتبالی، یک اشتباه تایپی ساده- مشابه ماجرایی که درباره حکم 1.5 میلیاردی یک مدیر برنامه علیه استقلال مطرح شد – باعث شد که رقم 48 هزار دلار پرداختی به شرمن، اشتباها 480 هزار دلار ذکر شود.

1984