قربانی: انداختن مشکلات به گردن اسماعیلی دور از جوانمردی است

قربانی: انداختن مشکلات به گردن اسماعیلی دور از جوانمردی است

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: همه پیشکسوتان برایم قابل احترام هستند اما فرشید اسماعیلی و دیگر بازیکنان در این تیم انجام وظیفه می‌کنند. 

به گزارش فوتبالی به نقل از فارس، پیروز قربانی در گفت و گو با رادیو جوان در خصوص اینکه آیا بازیکن حق دارد برای دریافت طلب خودش اعتراض کند، اظهار داشت: این مسأله به نحوه برخورد مدیریت با بازیکنان در طول سال‌های گذشته بستگی دارد. در مورد اعتراض‌هایی که در فوتبال ایران باب شده، بازیکنان تا درصد زیادی حق دارند. چون اعتمادی که باید بین مدیریت باشگاه و بازیکنان باشد، متأسفانه به دلایل مختلف از بین رفته و مدیران هم فقط و فقط فکر این هستند که دوران خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کنند. به نظرم مدیریتی که بر اساس استاندارد بر سر کار بیاید در فوتبال ایران وجود ندارد.

قربانی در مورد اینکه الان قراردادها با تبصره‌ها و ماده‌های آن چنانی بسته می‌شوند و آیا در زمان او هم چنین مسائلی بود، گفت: ‌همه اینها به مدیریتی که در فوتبال ایران وجود ندارد برمی‌گردد. قوانین من‌درآوردی تعیین کردند و متأسفانه به فکر تبعات آن نیستند و باعث شدند این اتفاقات بیفتد. زمان ما موضوع سقف قرارداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعیین کردند و دیدیم که باشگاه‌ها به انحاء مختلف این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دور زدند. الان هم در فوتبال ایران این مسائل دیده می‌شود؛ مثلاً مجلس تصویب کرده هیچ نهاد دولتی و... حق ندارد در ورزش یا فوتبال حرفه‌ای سرمایه گذاری کند اما همین قانون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود دولتی‌ها به انحاء مختلف دور می‌زنند.

وی ادامه داد: شما بررسی کنید آیا باشگاه‌های ایرانی منبع درآمد دارند، بعد قانون تصویب کنید. عملا دست باشگاه‌ها بسته شده، باشگاه‌ها اکثر دولتی هستند و برای این که این قانون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دور بزنند، کارهای مختلفی انجام می‌دهند. متأسفانه قانون تصویب می‌کنیم ولی متوجه تبعات آن نیستیم.

مدافع پیشین تیم استقلال در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چند درصد فوتبال ما وعده و وعید است، عنوان کرد: فکر می‌کنم بالای 90 درصد. پرونده‌هایی که در فیفا و یا کمیته تعیین وضعیت هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید، متوجه می‌شوید خیلی مواقع بازیکن به پولش نمی‌رسد و همین باعث می‌شود که اعتماد بازیکن به مدیریت از بین برود و به خودش این حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهد که اعتراضش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکل‌های مختلف بیان کند.

قربانی در مورد این که آیا کار فرشید اسماعیلی درست بود، اظهار داشت: ما بیرون نشسته‌ایم و شرایط بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دانیم، فقط منتظریم بازیکن حرفی بزند و واکنشی نشان بدهیم. همه پیشکسوتان استقلال برای من قابل احترام هستند، اما فرشید اسماعیلی و دیگر بازیکنان استقلال در این تیم انجام وظیفه می‌کنند. رکن اول یک باشگاه بازیکن است که به زمین می‌رود و باید عملکرد مطلوبی داشته باشد. بازیکن هم زندگی دارد و شاید مشکلات زیادی داشته باشد. وقتی می‌بیند آن طور که باید و شاید حرکتی از جانب باشگاه در جهت پرداخت خواسته‌هایش صورت نمی‌گیرد این حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خودش می‌دهد که اعتراض کند و خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی کند.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: البته این کار حرفه‌ای نیست ولی حالا حرفی زده و اینکه دست به دست هم بدهیم، بخواهیم او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکوبیم و همه مشکلات استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مثلاً به گردن فرشید اسماعیلی بیندازیم به نظرم دور از جوانمردی است. فرشید اسماعیلی و دیگر بازیکنان زحمت می‌کشند. آن‌ها در جریان مشکلات استقلال به صورت مستقیم قرار دارند و انتظار دارند مدیریت باشگاه بتواند مشکلات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند. اگر استقلال فردا نتیجه نگیرد آنها اولین کسانی هستند که سیبل می‌شوند.

قربانی تصریح کرد: خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گول نزنیم،‌ من‌‌ِ پیشکسوت در خانه نشسته‌ام، کاری ندارم و فقط انتقاد می‌کنم ولی این بازیکنان هستند که وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد در معرض انتقادها قرار می‌گیرند. طبیعتا مشکلاتی هم که وجود دارد آنها بهتر می‌دانند. باید حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن‌ها بدهیم ولی نه به این شکل،‌ به نظرم این انتقاد می‌توانست به شکل بهتری بیان شود. امیدوارم باشگاه هم بتواند مدیریت خوبی داشته باشد، چون بازیکنان استقلال واقعا زحمت می‌کشند و درست نیست منتظر باشیم و از هر فرصتی استفاده کنیم که آن‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکوبیم.

9697