رسمی، پایان لیگ هلند بدون مشخص شدن قهرمان

رسمی، پایان لیگ هلند بدون مشخص شدن قهرمان

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرد که هیچ تیمی قهرمان فصل 20-2019 نخواهد بود. سهمیه اروپایی نیز بر اساس جایگاه تیم ها در آخرین هفته قبل از لغو مسابقات به علت شیوع کرونا، مشخص خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، با توجه به این که دولت هلند اوایل این هفته اعلام کرد که امکان برگزاری مسابقات فوتبال تا شهریورماه وجود ندارد قابل پیش بینی بود که فدراسیون فوتبال هلند حکم لغو  ادامه مسابقات را صادر کند و ادامه بازیها نادیده گرفته شود.

روز جمعه فدراسیون فوتبال هلند به صورت تماس تصویری با تمامی باشگاه ها جلسه گذاشت و قرار شد که هیچ تیمی به دسته بالاتر صعود نکند و هیچ تیمی نیز سقوط نکند. بدین ترتیب خبری از تعیین قهرمان نخواهد بود. آژاکس و آلکمار هر دو تا قبل از شیوع ویروس کرونا هم امتیاز بودند اما تیم اول به علت تفاضل گل بهتر صدرنشین بود. سهمیه اروپایی بر اساس جایگاه تیم ها مشخص می شود، بدین ترتیب آژاکس مستقیما به لیگ قهرمانان اروپا می رود و آلکمار در بازیهای پلی آف شرکت می کند. فاینورد سهمیه مستقیم لیگ اروپا را کسب کرده است و آیندهوون و ویلم در مسابقات راهیابی به لیگ اروپا شرکت خواهند کرد.

در حال حاضر دو لیگ بلژیک و اسکاتلند هم در تلاش هستند تا ادامه بازیها را لغو کنند و مذاکراتی را با یوفا برای این مسئله داشته اند.