شش بازیکنی که باعث شدند مارادونا عاشق فوتبال شود

شش بازیکنی که باعث شدند مارادونا عاشق فوتبال شود

پایگاه خبری فوتبالی - دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در یکی از چالش های اینستاگرامی شرکت کرد و از شش بازیکنی که باعث شدند تا او عاشق فوتبال شود نام برد.

به گزارش فوتبالی، مارادونا که توسط یان راش ولزی برای شرکت در این چالش دعوت شده بود، شش اسطوره اش را انتخاب کرد و بعد از آن از کلودیو کانیگیا، اسکار روگری، خوان سیمون، ریکاردو بوچینی و سرجیو باتیستا خواست تا در چالش شرکت کنند. شش منتخب مارادونا بدین شرح هستند:

ریکاردو بوچینی:  اسطوره باشگاه ایندپندینته و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آرژانتین است که بین سالهای 1972 تا 1991 بازی می کرد. در کل فوتبالش برای ایندپندینته بازی کرد که پنج جام لیبرتادورس و دو جام بین قاره ای کسب کرد. تخصص ویژه ای در ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش داشت.

نوربرتو آلونسو: با لقب "بتو" در تیم های ریورپلاته، المپیک مارسی و ولزسارسفیلد بازی کرد. هافبک چپ پا و با استعدادی بود که به خصوص در پست هافبک میانی بازی می کرد هر چند که در پست های مختلف جا به جا می شد. با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی 78 شد و هفت قهرمانی لیگ به علاوه لیبرتادورس و جام بین قاره ای با ریور کسب کرد.

آنخل کلمنته روخاس: "روخیتاس" یکی از ستارگان درخشان بوکا جونیورز در دهه 60 میلادی بود. در خط حمله بازی می کرد و تکنیک و هوش بالایی داشت. ده سال در این تیم بازی کرد که پنج لیگ و یک جام حذفی بدست آورد.

اسکار پیانتی: اسطوره دیگر بوکا جونیورز است که در خط حمله بازی می کرد و البته بیشتر در پست بال راست دیده می شد. بازیکنی سریع و چابک بود. سه قهرمانی لیگ کسب کرد  و در بازیهای سنتی مقابل ریورپلاته بیشتر می درخشید.

روبرتو ریولینو: او که والدینی ایتالیایی داشت یکی از تکنیکی ترین هافبک ها بود که در سائوپائولو متولد شد. او تنها غیرآرژانتینی لیست مارادوناست. چپ پا بود و با برزیل در سال 1970 قهرمان جام جهانی شد. تقریبا در کل دوران فوتبالش در کورینتیانس بازی کرد و تخصص ویژه ای در ضربات ایستگاهی داشت.