سرمربی ریورپلاته، مربی سال آمریکای جنوبی شد

سرمربی ریورپلاته، مربی سال آمریکای جنوبی شد

به گزارش "ورزش سه"، نشریه اروگوئه‌ای ال‌پائیس هر ساله با رأی‌گیری از روزنامه‌نگاران و فوتبال‌نویسان قاره آمریکای جنوبی، بهترین‌های فوتبال این قاره را انتخاب کرده و جایزه معروف به Rey de America  را به آنها اهدا می‌کند. امسال جایزه بهترین بازیکن قاره به گونزالو مارتینز بازیکن ریورپلاته و جایزه بهترین مربی به مارسلو گایاردو سرمربی ریورپلاته رسید. گایاردو در رای‌گیری امسال توانست رای مثبت 87درصد روزنامه‌نگاران شرکت‌کننده در رای‌گیری را بدست آورد و با ثبت یک رکورد، به عنوان بهترین مربی سال آمریکای جنوبی انتخاب شود.

روزنامه ال‌پائیس از 33 سال پیش این جایزه را به بهترین‌های فوتبال آمریکای جنوبی اهدا می‌کند که گاهی از آن به عنوان توپ طلای آمریکای جنوبی یاد می‌شود. از جمله برندگان قبلی این جایزه می‌توان به ستاره‌های بزرگی مثل نیمار، رونالدینیو، انزو فرانچسکولی و چیلاورت اشاره کرد.

گایاردو که چه به عنوان فوتبالیست و چه به عنوان مربی کارنامه درخشانی دارد و افتخارات زیادی در آمریکای جنوبی کسب کرده، بعد از به قهرمانی رساندن ریورپلاته در کوپا لیبرتادورس، جایزه بهترین مربی سال آمریکای جنوبی را هم دریافت کرد تا سال 2018 را با موفقیت حداکثری به پایان رسانده باشد.