بازتاب گزارش فوتبالی/ رونمایی از ماجراهای جدید درباره کمپ ناصر حجازی

بازتاب گزارش فوتبالی/ رونمایی از ماجراهای جدید درباره کمپ ناصر حجازی

پایگاه خبری فوتبالی- کمپ باشگاه استقلال- یا همان کمپ زنده یاد ناصر حجازی – یکی از سوژه‌های مدیران فعلی و سابق استقلال در طول هفته گذشته بود.

به گزارش فوتبالی، ماجرا از ارزش گذاری عجیب 3 هزار میلیارد تومانی این کمپ شروع شد و بعد از آن علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال در صحبتهایی قابل توجه اعلام کرد که استقلال مالک این کمپ است. البته ظاهرا این رقم از سوی یکی دو روزنامه ورزشی منتشر شده بود و علی فتح الله زاده درباره ارزش مالی کمپ چیزی نگفته بود. در واقع اطرافیان فتح الله زاده بیشتر روی این قضیه مانور دادند و آن را در بوق و کرنا کردند و در شبکه های اجتماعی روی این ماجرا مانور کردند. در گفت و گوی ویدیویی هم که با فتح الله زاده انجام شده بود او به نوعی زرنگی کرد و به آن صورت روی عدد و رقم مانور نداد اما مشخص بود که ته دلش از این جریان سازی و عددسازی راضی است. 

اظهارنظر فتح الله زاده واکنش واعظ ‌آشتیانی، یکی دیگر از مدیران سابق استقلال را در پی داشت و او در مصاحبه‌ای اعلام کرد این زمین معارض دارد و درباره مسائلی صحبت کرد که نشان می‌دهد مالکیت استقلال بر کمپ حجازی، آنطور که فتح‌الله‌زاده گفته، کار راحتی نیست. امروز صبح هم واعظ آشتیانی در یک برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما شرکت کرد و البته از دوباره حرفها و ادعاهایش را درباره کمپ ناصر حجازی اعلام کرد.

اطلاعات جدید درباره کمپ استقلال

خبرنگار فوتبالی به اطلاعاتی دست پیدا کرده که ماجرای کمپ استقلال را وارد مرحله جدیدی کرده است. واعظ ‌آشتیانی در مصاحبه اخیرش به نکته مهمی اشاره کرده است. اینکه در زمان مدیریت او در استقلال، به باشگاه اعلام شد که زمین کمپ معارض دارد و باشگاه استقلال با اشاره به اینکه زمین متعلق به باشگاه نیست، پیگیری موضوع را به اداره حقوقی سازمان تربیت بدنی سپرده است و البته پیگیری هم در این باره نشده است.

در کنار صحبتهای واعظ آشتیانی، روایت دیگری هم از این ماجرا وجود دارد. اینکه از مساحت 40 هزار متری کمپ استقلال، تنها 300 متر آن معارض دارد و البته در این ادعا هم شک و شبهه وجود دارد و حتی گفته می شود این معارض وسط زمین نیست و در گوشه جنوب غربی و نزدیک پارکینگ پارک ارم قرار گرفته است. طبق اطلاعات سایت فوتبالی، در زمان مدیریت واعظ، معارض زمین کمپ استقلال ماجرا را به دادگاه می‌کشاند و گویا 5 جلسه در این زمینه تشکیل شده و دادگاه از باشگاه استقلال هم خواسته تا نماینده‌ای برای این پرونده معرفی کند که باشگاه استقلال به همان دلیلی که واعظ درباره‌اش صحبت کرد، نمایند‌ه‌ای معرفی نکرد تا حکم جدیدی درباره کمپ صادر شود و البته به دلیل غیبت نمایندگان باشگاه استقلال در دادگاه حکم علیه استقلال صادر شود. 

1000 متر به جای 300 متر

بر اساس اطلاعاتی که یک منبع آگاه در اختیار خبرنگار فوتبالی قرار داده، حکم دادگاه، اهدای 1000 متر از 40 هزار متر مساحت کمپ باشگاه به فرد معارض بوده است. پیگیری‌های مدیران وقت باشگاه استقلال نشان می‌دهد فرد معارض سندی را به باشگاه ارائه داده که بر اساس آن، او صاحب 1000 متر از مجموعه منطقه فردوس غرب است. در حالیکه او 600 متر از این زمین را به بنیاد مستضعفان فروخته بود و سهم او بین 300 تا 400 متر از این زمین بوده است. ظاهرا پس از این ماجرا با فتح الله زاده تماس گرفته می شود و او به دیدار این فرد و قاضی پرونده می رود و با آنها صحبت می کند. معارض یک تیمسار ارتشی قبل از انقلاب است که با فتح الله زاده راه می آید و البته قاضی پرونده هم پس از پیگیریهای فتح الله زاده حکم صادره درباره 1000 متر را در یک پروسه 6 ماهه لغو می‌شود.

سوالی که جوابش مشخص نیست

اگر چه فتح‌الله‌زاده اعتقاد دارد استقلال مالک کمپ حجازی است اما واعظ‌آشتیانی می‎گوید این زمین متعلق به سازمان تربیت بدنی نبوده که بخواهد واگذار کند بلکه متعلق به سازمان زمین شهری است. به گفته او، قرار بوده این زمین در صورتی به استقلال واگذار شود که باشگاه به تعهداتش، در یک زمان سه ساله عمل کند منتهی خبری از اجرایی شدن این تعهدات نمی‌شود تا قرارداد بین تربیت بدنی استان تهران و باشگاه استقلال از بین برود. ضمن اینکه تعهدات باشگاه استقلال برای این زمین کشیدن حصار در 4 هکتار و ساختن زمین فوتبال و کاشتن دو دروازه در کل مساحت زمین و چمن کاری و ساخت ابنیه ای شامل 6 تا 12 سرویس بهداشتی و لوله کشی باشد که فتح الله زاده در آن زمان انجام داده است و همانطور که الان هم مشخص است، علاوه بر اینها سکوی هواداران، رختکن و زمین چمن مصنوعی و یک رختکن و پارکینگ و بوفه در سالن کمپ ایجاد شده است تا تعهدات تبدیل زمین شهری به زمین ملکی انجام شود. البته اینجا هم دوباره یک روایت جدید وجود دارد. اینکه سازمان زمین شهری طبق مصوبه هیات عالی‌اش زمین کمپ را به باشگاه استقلال واگذار کرده و اداره تربیت بدنی استان تهران، اصلا نقشی در این ماجرا نداشته است. این وسط، این سوال مطرح می‌شود که با این دو روایت متفاوت، بالاخره تکلیف مالکیت کمپ استقلال چه خواهد شد.

کمپ چقدر می‌ارزد؟

در گزارشی که پایگاه خبری فوتبالی چند روز قبل منتشر کرد، ادعای مطرح شده درباره ارزش 3 هزار میلیارد تومانی کمپ استقلال بررسی و مشخص شد که این رقم فاصله زیادی با قیمت اصلی کمپ استقلال دارد . نکته جالب اینکه این زمین، سالها قبل یک مشتری بسیار سرشناس داشته است. گویا در سال 86 – و به روایتی دیگر سال 88- یکی از اعضای ثروتمند هیات مدیره باشگاه استقلال حاضر بوده زمین کمپ را 200 میلیارد تومان بخرد و همان زمان هم مشکل استقلال با این پول حل می شد و بسیاری از بدهی ها پرداخت می شد اما هیات مدیره وقت استقلال با فروش کمپ مخالفت کردند تا کمپ ، کماکان سرمایه باشگاه باقی بماند.. در آن سالها، هزینه سالیانه باشگاه نهایتا 7 میلیارد تومان بوده و اگر استقلال این زمین فروخته می شد ( البته به شرطی که به لحاظ قانونی اجازه این کار را داشت) آن وقت مشکل مالی استقلال همانطور که گفتیم برای همیشه حل می‌شد. 

در هر حال ارزش کمپ، هم محل مناقشه است و قیمت های مختلفی برای آن مطرح می شود. قیمت زمین شهری فعلا در آن منطقه بین سه و نیم تا چهار میلیون تومان است و البته اگر تورم را هم در نظر بگیریم شاید امسال به 5 میلیون تومان برسد. البته اگر سند تک برگ زمین کمپ استقلال گرفته شود، مطمئنا قیمت این زمین بالا می رود اما نرخ نهایی آن مشخص نیست و مطمئنا در روزهای آینده در این باره بیشتر تحقیق می کنیم.

1984