نوستالژی/ هت تریک قهرمانی پرسپولیسی که پیروزی نام گرفته بود

نوستالژی/ هت تریک قهرمانی پرسپولیسی که پیروزی نام گرفته بود

پایگاه خبری فوتبالی- هشتمين دوره جام باشگاههاى تهران اين بار با شركت ١٦ تيم از خرداد ١٣٦٧ شروع شد و تا مهرماه همان سال به طول انجاميد.

به گزارش فوتبالی- مهمترين تفاوت اين دوره از رقابتها سه امتيازى شدن بازيها براى اولين بار بود.

تيمهاى پیروزی (پرسپولیس)، دارايى، استقلال، اكباتان، بانك ملى، بنيادشهيد، راه آهن، نيروى زمينى، وحدت، شاهين، گسترش، تهران جوان، بوتان، پاس، بانك صنعت ومعدن و هما ١٦ تيم حاضر در اين دوره بودند.

پرسپوليس که به دستور سازمان تربیت بدنی وقت و فدراسیون فوتبال و پذیرش بنیاد مستضعفان که تیم را در اختیار داشت و هزینه هایش را می داد به پیروزی تغییر نام داده بود در سال ٦٦ قهرمان سه جام حذفی و باشگاههای تهران و سوپر جام شده بود، دچار یک بحران شد. علی پروین با مدیران وقت بنياد مستضعفان به مشکل خورد و به همین دلیل، علی روين از سرمربيگرى پرسپوليس بركنارشد تا سال ٦٧ با حاشيه هاى زيادى براى سرخپوشان آغاز شود. عده اى از بازيكنان با پروين بودند و خواستار بازگشت او شدند اما عده اى مثل محمد حسن انصاری فرد، سعید نعيم آبادى ، كورش لرستانى، احمدهادى و محمد مايلى كهن مدیران بنیاد را ترجیح دادند و اعلام کردند که باشگاه برایشان مهم است نه شخص! 

پیروزی یا همان پرسپولیس فصل را با ولى الله صالح نيا آغاز كرد و بعد از بازى با بانك ملى تيم بايد روانه جام باشگاههاى آسيا مى شد. از طرف مدیران باشگاه و در یک حرکت عجیب مسعود معينى به عنوان سرمربى تیم انتخاب شد اما پیروزی یا همان پرسپولیس در آسيا با شكست مقابل محمدان بنگلادش به سرمربیگری ناصر حجازی حذف شد تا در بازى با پاس مقدمات بازگشت پروين با حمايت شديد سكوها و با سلام و صلوات مهيا شود. پروين در آن سالها محبوبيت بى نظيرى روى سكوها داشت و بت هواداران پرسپوليس بود.

پرسپولیس پیروزی شده در اين فصل هم مقتدرانه با ١١ برد و ٤ تساوى قهرمان شد  و مثل دو دوره قبل فرشادپيوس هم با ١٣ گل آقاى گل تهران شد.

جدول رده بندى هشتمين دوره جام باشگاههاى تهران در سال ١٣٦٧

4344