نوستالژی/ پوكر پرسپوليس پیروزی شده در قهرمانی جام باشگاههای تهران

نوستالژی/ پوكر پرسپوليس پیروزی شده در قهرمانی جام باشگاههای تهران

پایگاه خبری فوتبالی- نهمين دوره جام باشگاههاى تهران را بايد طولانى ترين دوره تاريخ اين بازيها دانست كه از فروردين ١٣٦٨ آغاز شد و تا اسفند به طول انجاميد.

به گزارش فوتبالی، تداخل اولين ليگ سراسرى باشگاهى بعد از انقلاب تحت عنوان ليگ قدس با مسابقات جام باشگاههاى تهران و همچنين اردوهاى طولانى مدت تيم ملى باعث شد اين مسابقات يك سال طول بكشد.

اين دوره هم مانند دوره قبلى با حضور ١٦ تيم و به صورت سه امتيازى برگزارشد، يكى از قوانين من درآوردى اين دوره از بازيها اين بود كه به تساويهاى ٢-٢ به بالا يك و نيم امتياز داده مى شد! 

پرسپوليس که نامش چند سالی بود پیروزی نام گرفته بود قهرمان سه دوره قبل اين فصل را هم با چند تغيير آغاز كرد، خريد مجتبى محرمى و كريم باوى از شاهين ، بازگشت رضاعابديان از خدمت سربازى كه با گلش در دربى يكى از عوامل قهرمانى این تیم بود، بازگشت محمد پنجعلى در ميانه راه از قطر و رفتن فرشادپيوس به قطر  مهمترين تحولات اين فصل پرسپوليس یا از دید سازمان تربیت بدنی وقت و فدراسیون و هیات فوتبال استان تهران وقت، پیروزی بود. انتخاب على پروين به عنوان سرمربى تيم ملى مهمترين اتفاق فصل بود كه بعد از ناكامى مهدى مناجاتى در رساندن تيم ملى به جام جهانى اتفاق افتاد.

پروين از پاييز ٦٨ تا پاييز ٧٢ به مدت چهارسال سرمربى همزمان پرسپوليس پیروزی نام گرفته و تيم ملى بود.

در اين فصل قرمزها به نسبت استقلال كم مهره تر بود ، اما رقابت شانه به شانه سرخابيها براى قهرمانى با برترى قرمزها در دربى كه در عين ناباورى به دست آمد شاگردان علی پروین را در رقابت با استقلال پيش انداخت تا سرانجام جام به شاگردان على پروين برسد.

قرمزها از ١٥ بازى صاحب ١٢ برد، ٢ تساوى و تنها يك شكست مقابل پاس شد تا با ٣٨/٥ امتياز به مقام قهرمانى نهمين دوره جام باشگاههاى تهران برسد.

اين فصل آخرين فصل حضور محمدمايلى كهن به عنوان بازيكن در جمع شاگردان پروین بود.

4344