گوانگژو و ساخت زیباترین ورزشگاه فوتبال؛ گل نیلوفر ۱۰۰ هزارنفری!

گوانگژو و ساخت زیباترین ورزشگاه فوتبال؛ گل نیلوفر ۱۰۰ هزارنفری!

پایگاه خبری فوتبالی –  باشگاه گوانگژو کار بر روی یکی از زیباترین و پرظرفیت‌ترین ورزشگاه‌های دنیا را آغاز کرده است.
به گزارش فوتبالی، تیم گوانگژو اورگرانده در حال آغاز به کار برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین وزشگاه‌های دنیای فوتبال است که طبق برنامه در سال ۲۰۲۲ ساخت آن به اتمام خواهد رسید.
این ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری با هزینه ۱.۷ میلیارد دلار ساخته می‌شود و طراحی آن شبیه به گل نیلوفر است. کار بر روی این ورزشگاه از ۱۶ آپریل (روز گذشته) آغاز شده است.
با به پایان رسیدن مراحل ساخت، این ورزشگاه پس از ورزشگاه ۱ می کره شمالی، دالاس کاوبوی و ملبورن کریکت، بالاتر از ورزشگاه نیوکمپ، چهارمین ورزشگاه بزرگ دنیا از لحاظ جمعیت نام خواهد گرفت هرچند مدیران بارسلونا اعلام کردند قرار است ظرفیت پذیرش تماشاگران در این ورزشگاه افزایش یابد تا به زودی ۱۰۵ هزار تماشاگر بتوانند در نیوکمپ حضور یابند.

گوانگژو و ساخت زیباترین استادیوم فوتبال؛ گل نیلوفر ۱۰۰ هزارنفری!میانگین تماشاگرانی که از بازی‌های تیم گوانگ‌ژو اورگراند دیدن می‌کنند ۵۰ هزار نفر هستند که با افتتاح احتمالی این ورزشگاه در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ فضای بیشتری برای تشویق تیم‌شان خواهند داشت. گوانگژویی‌ها هم‌اکنون در ورزشگاه تیان‌هی بازی‌های خود را برگزار می‌کنند.

گوانگ‌ژو ۲ بار قهرمان آسیا شده و در حال حاضر فابیو کاناوارو، مدافع سابق تیم یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی ایتالیا هدایت این تیم را بر عهده دارد.

1101