مورد عجیب اریک کانتونا؛ پیرمرد پر حاشیه!

مورد عجیب اریک کانتونا؛ پیرمرد پر حاشیه!

پایگاه خبری فوتبالی – اریک کانتونا زندگی پر فراز و نشیبی داشته و حوادث زیادی برای او اتفاق افتاده است.
به گزارش فوتبالی، اریک کانتونا در دهه هشتاد و نود میلادی به معنای واقعی یک ستاره بود. او هیچ‌گاه از کسی نمی‌ترسید و همیشه حرفش را تحت هر شرایطی به زبان می‌آورد و شاید به دلیل همین رفتار خاصش انقدر محبوب شده است. رسانه مارکا که در دوران قرنطینه به بازخوانی جملات معروف و اتفاقات مهم زندگی بازیکنان می‌پردازد این بار به سراغ کانتونا رفته است.
درگیری و محرومیت
اولین بار در سال ۱۹۸۷ کانتونا با هم‌تیمی خود در اوسر، برونو مارتینی درگیر شد، یک سال بعد به دلیل یک جرو بحث سخت با بازیکن تیم نانت، زکریان که به درگیری فیزیکی منجر شد ۳ ماه محروم شد. وقتی اوسر نخواست کانتونا را به تیم ملی بدهد محرومیت او به ۲ ماه کاهش یافت.
زماین که در مارسی حضور داشت با توپ به صورت هواداری زد که به او توهین کرده بود. یک بار هم با توپ به داور مسابقه هم ضربه زد. مارسی این اخلاقیات را برنتافت و کانتونا مجبور شد در ۲۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کند اما تصمیمش عوض شد و به فوتبال برگشت.
درگیری معروف با هوادار کریستال پالاس
در ژانویه ۹۵، کانتونا در ورزشگاه خانگی کریستال‌پالاس از یک هوادار توهین شنید و با پای خود ضربه‌ای شبیه به یک فن کونگ فو روانه آن هوادار کرد و آن جمله معروف خود را بیان کرد: وقتی مرغ های دریایی یک قایق ماهیگیری را دنبال می کنند، دلیلش این است که فکر می کنند الان همه ماهی های ساردین به داخل دریا ریخته می شوند.

مورد عجیب اریک کانتونا؛ پیرمرد پر حاشیه!حضور در یونایتد
کانتونا دوران بسیار موفقی در یونایتد داشت و این تیم را به یک تیم شکست ناپذیر تبدیل کرده بود. او در این رابطه گفته: من مقابل یک تیم خاص بازی نمی‌کنم. من مقابل مفهوم شکست بازی می‌کنم.

پایان فوتبال
در فصل ۹۷-۹۶ کانتونا در سن ۳۰ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. او تصمیم گرفت در دوران اوج، بازی را کنار بگذارد. پس از پایان فوتبال حرفه‌ای به فوتبال ساحلی پرداخت و در یک فیلم سیمایی به نام « به دنبال اریک» بازی کرد.
کانتونا در سال ۲۰۱۸ به بنیاد خیریه Common Goal که توسط خوان ماتا تاسیس شده بود پیوست. او در این رابطه گفته: دلیلی ندارد تمام ستاره‌ها این روزها از هم دور باشند و از جنبه‌های اجتماعی فوتبال حمایت نکنند.
کانتونا اظهارنظرهای سیاسی و اجتماعی زیادی داشته است. او به گاردین گفته: دموکراسی بزرگ به سمتی می‌رود که هزاران سال تمدین و فرهنگ وجود دارد و آن‌ها می‌خواهند هرجور مورد پسندشان است زندگی کنند. آن‌ها دید خاص خود را از زندگی دارند. به نظر من این یک تروریسم اقتصادی است. دموکراسی بزرگ به نوعی داخلی دیکتاتوری است زیرا آن‌ها مردم را وادار به پذیرش حرف‌هایشان می‌کنند. به نظر می‌رسد از تاریخ برای فهمیدن امروزمان استفاده نمی‌کنیم.

1101