تکذیب ادعای درودگر توسط مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش: خصوصی سازی انجام خواهد شد!

تکذیب ادعای درودگر توسط مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش: خصوصی سازی انجام خواهد شد!

پایگاه خبری فوتبالی، افشین داوری مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی ضمن رد ادعای صادق درودگر درباره عدم خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی این دو باشگاه توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، افشین داوری، مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، درباره اظهارنظر صادق درودگر که عنوان کرده بود خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در سال ۹۹ محقق نخواهد شد، گفت: من صحبت ها و استدلال های آقای درودگر را نشنیدم و در شرایط فعلی نمی دانم ایشان با چه مسئولیتی چنین موضوعی را عنوان کرده است. درباره این دو باشگاه، بحث دولت مطرح است و قانون هم برای ما تکلیف مشخص کرده و بر همین اساس وزیر ورزش به کلیه معاونانش تکلیف کرده که باید مقدمات این کار فراهم شود. در سال ۹۸ به صورت جدی، تمام بسترهای لازم برای واگذاری مشخص شده و بخشی از نواقصی که وجود داشته حل شده و بخشی دیگر نیز در حال مرتفع شدن است و در نهایت امر ما موظف و مجاب به واگذاری هستیم چون قانون تکلیف کرده و از طرفی دیگر مسئول مستقیم این امر که شخصِ وزیر ورزش است به صورت جدی عزمی راسخ برای واگذاری دارد و مقدمات کار هم در حال انجام است.

داوری در ادامه درباره موانع قانونی برای خصوصی سازی دو باشگاه گفت: ما ستادی را برای بخش واگذاری داریم که در آن بورس، فرابورس و خصوصی سازی هم حضور دارند پس نهایتا کار کاملا بنیادی، ریشه ای و صحیح جلو می رود. اگر نواقصی در بورس و فرابورس و خصوصی سازی در جهت ورودی به بورس یا فرابورس، قیمت گذاری و مسائلی از این قبیل باشد و یا به افزایش سرمایه نیاز داشته باشد، تمامی از نواقص و مسائل به تدریج در حال حل شدن است. چون اعضای تشکیل دهنده آن ستاد کاملا ورزشی هستند. بخش ورزشی آن وابسته به ما است و مشغول انجام دادن امور مرتبط به آن بخش هستیم. هرجایی نیاز به بحث هایی باشد که شرایط لازم را برای بورس و فرابورس فراهم کند، طبیعی است که دوستان نظرات خودشان را ارائه خواهند داد و بر اساس ارائه آن ها کارها را انجام می دهیم.

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش در ادامه و درباره چگونگی مرتفع کردن مالیات های میلیاردی گفت: این موارد به صورت تخصصی به بخش های اقتصادی وارد می شود و می توانید از دوستانی که در بورس و فرابورس شرکت دارند بپرسید تا آنها دقیق تر و قانونی تر پاسخ دهند زیرا آنها هم در این امر مشارکت دارند و همین امروز هم درباره مساله خصوصی سازی به همراه مدیران عامل استقلال و پرسپولیس جلسه ای را ساعت ۱۴ برگزار خواهیم کرد. همه جلسات ما که به ریاست آقای تقی زاده، معاونت حقوقی و مجلس وزارت ورزش تشکیل می شود، در راستای اهداف خصوصی سازی، بورس و فرابورس است. جلسه امروز هم با حضور همان افراد به همراه مدیران عامل و مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد و گزارش های مربوط به اقدامات انجام شده شان را ارائه می دهند. اگر مسائلی باشد که باز هم برای رفع نواقص آنها باید تلاش شود حتما متذکر خواهم شد و از طرف وزارت ورزش هم اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

داوری در ادامه درباره تعداد محدود نفرات هیات مدیره سرخابی ها و هم چنین جلوگیری از ورود نفرات اقتصادی به دو باشگاه گفت: اگر می خواهید به نتیجه دقیق تری برسید به نظرم با آقای تقی زاده تماس بگیرید. ایشان کاملا در جریان امور اقتصادی شامل بورس، فرابورس و خصوصی سازی هستند و در بخش ورزشی و مباحث افزایش سرمایه ای مانند اضافه کردن مجموعه هایی مانند درفشی فر و ... نیز از کلیه امور مطلع هستند.

وی در ادامه درباره اموال باشگاه استقلال از جمله مجموعه مرغوبکار، ساختمان تربیت بدنی کنار ورزشگاه شیرودی و ... و اینکه آیا احتمال برگشت آنها به باشگاه استقلال وجود دارد گفت: یک سال بیشتر است که  تمامی این مسائل در حال پیگیری است. دلیل طولانی شدن این پیگیری ها همین مشکلات و موانعی است که شما می فرمایید. یکسری نظرات و ادعاهایی وجود دارد که چه به صورت لفظی و چه به صورت قانونی باید به سرانجام برسد. با توجه به تلاشی که انجام شد و همچنین پیگیری دستورات وزیر محترم ورزش، ۷۰ درصد این امور پیش رفته و در صدد تکمیل آن ها هستیم. در سال جاری اولین جلسه مربوط به خصوصی سازی، امروز تشکیل می شود که گزارش کار سال گذشته مورد ارزیابی قرار می گیرد. در مجموع، بخش اصلی بحث واگذاری، قانون است و باید مسیر واگذاری هموار و آماده ارائه باشد که این موضوع از طرف وزارت ورزش و دو شرکت استقلال و پرسپولیس در حال انجام است. امیدوارم با توجه به اقدامات و دستورهای وزیر ورزش، این مساله در زمانی که ایشان مشخص کرده به سرانجام برسد و دو باشگاه آماده واگذاری شوند. هر دو باشگاه به هر شکلی که تمایل داشتند و قانون اجازه داد وارد بورس یا فرابورس خواهند شد و آن زمان مراکز قانونی هم ابلاغ خواهد شد که وضعیت موجود را تایید یا رد کنند.

6621