نوستالژی/ استقلال و تكرار عنوان سومى

نوستالژی/ استقلال و تكرار عنوان سومى

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در فصل ۶۵-۶۶ جام باشگاههای تهران به دلایل مختلف از بی پولی و اختلافات داخلی تیمی و مدیریتی پوست انداخت و در نهایت باز هم سوم شد. شرح ماجراهای استقلال در این فصل را در ادامه می خوانید.

به گزارش فوتبالی، به جرات مى توان گفت استقلال در سالهاى ٦٦ و ٦٧ جزو كم ستاره ترين تيمهاى تاريخ آبی ها بود.

همانطور که گفتیم اختلافات مدیریتی و البته داخل تیمی  در استقلال و كوچ ستاره هايى مانند: رضا احدى، رضا نعلچگر، شاهين بيانى، سعید مراغه چيان، عبدالعلی چنگيز و ناصر حجازى، استقلال را نحيف و كم ستاره كرد. همچنين ستاره هايى مانند بهتاش فريبا، اصغر حاجيلو و پرویز مظلومى هم در اواخر دوران فوتبالشان بودند تا چشم منصور پورحيدرى بیشتر به مجید نامجومطلق و جعفر مختاريفر باشد و پا به سن گذاشته ها نتوانند مثل همیشه فیکس در زمین باشند.

در اين سال جوانانى مانند صادق ورمزيار و محسن گروسى بيشتر مجال بازى پيدا كردند. محمدرضا شكورزاده از شاهين به استقلال پيوست و چهره هاى كم نام و نشانى مثل شيرپور، اصغررضايى و على شورى فرصت بازى در استقلال را پيدا كردند.

آبيها در اين فصل با ٩ برد، ٥ تساوى و ٣ باخت مقابل گسترش، اكباتان و دارايى با ٢٣ امتياز در رتبه سوم جدول قرارگرفتند تا عنوان سومى سال قبلشان را تكرار كنند.

اتفاق مهم فصل براى استقلاليها تساوى بدون گل مقابل رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس پیروزی شده و شكست تلخ مقابل دارايى با گلهاى مراغه چيان بود.

  جدول رده بندى هفتمين دوره جام باشگاههاى تهران در سال ١٣٦٦  

استقلال مدل ٦٦ که به مقام سومی جام باشگاههای تهران رسید

ايستاده از راست: مجيد رضايى، رامين محتشمى، حميد فرزام نيا، على شورى، غلامرضا فتح آبادى، اصغر رضايى

نشسته از راست: محمد رضا شكورزاده، مجيد نامجو مطلق، صادق ورمزيار، جعفر مختاريفر و بهتاش فريبا  

4344